• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 7 دی 1398
کد مطلب : 91374
+
-

شمارش معکوس برای قصاص قاتل خواهر


حکم قصاص جوان شیشه‌ای که خواهر تازه عروسش را به قتل رسانده بود، به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده و شمارش معکوس برای قصاص او با اصرار خانواده‌اش آغاز شده است.
به گزارش همشهری، 27مهر94جنایتی در شرق تهران رخ داد که قربانی آن زنی 28ساله بود. قاتل کسی جز برادر او نبود و بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول به تازگی ازدواج کرده و شب حادثه مهمان خانه مادرش بوده است. برادر معتاد او که به تازگی از کمپ فرار کرده بود نیز آن شب راهی خانه مادرش شده و در نهایت خواهرش را به قتل رسانده و پس از جنایت نیز متواری شده بود. به این ترتیب جست‌وجو برای دستگیری او شروع شد تا اینکه 3روز بعد او به کمپی در قلعه‌‌حسن‌خان رفت اما مسئولان کمپ که به پسرجوان مشکوک شده بودند از او خواستند تا شماره‌ای از خانواده‌اش در اختیار آنها قرار دهد. پسر جوان اما مدعی شد که شماره‌ای از خانواده‌اش ندارد. در این شرایط مسئولان کمپ با پلیس تماس گرفتند و دقایقی بعد کارآگاهان درآنجا حاضر شدند. سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی، پسر جوان شماره‌ای از برادر بزرگ‌ترش در اختیار پلیس قرار داد که مأموران در تماس با برادر وی در جریان راز این پسر جوان قرار گرفتند و متوجه شدند که او دست به قتل خواهرش در تهران زده و فرار کرده است.
با دستگیری پسر جوان، او به قتل خواهرش اعتراف کرد و گفت: حدود 7سال پیش برای نخستین بار با دوستانم شیشه کشیدم. اعتیاد زندگی‌ام را نابود کرد. وی ادامه داد: روز حادثه  هم شیشه کشیده بودم و هم قرص اکستازی مصرف کرده بودم. اصلا متوجه نشدم که چطور با چاقو خواهرم را زدم. واقعا دست خودم نبود. وقتی خون را در راه‌پله‌ها دیدم تازه به‌خودم آمدم  و فرار کردم. این متهم پس از اعتراف به قتل روانه زندان شد و مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. اولیای دم که پدر و مادر وی بودند خواستار قصاص پسرشان شدند. قضات هم با توجه به درخواست اولیای دم حکم قصاص متهم را صادر کردند و حکم به تأیید قضات شعبه ٤٣ دیوان عالی کشور رسید. پرونده پس از تأیید به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده و حالا و با اصرار خانواده پسر معتاد شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص او آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید