• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 7 دی 1398
کد مطلب : 91373
+
-

سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در قزاقستان

سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در قزاقستان


هواپیمای مسافربری فوکر100متعلق به خطوط هواپیمایی قزاقستان صبح دیروز و لحظاتی پس از برخاستن از باند فرودگاه آلماتی سقوط کرد و در این حادثه دست‌کم 15مسافر جان باختند.
این هواپیما حامل 93مسافر و 5 خدمه پرواز بود. در این حادثه 50نفر مصدوم شدند و گزارش شده که 22نفر از مصدومان ازجمله 8کودک در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برند.
به گزارش همشهری به نقل از تلگراف، این حادثه حدود ساعت 7:22صبح دیروز به وقت محلی و درست لحظاتی پس از آن رخ داد که هواپیما از باند فرودگاه شهر آلماتی به پرواز درآمد اما ثانیه‌هایی بعد و به دلایلی که هنوز مشخص نشده است شروع به کم کردن ارتفاع کرد و در نهایت با ساختمانی 2طبقه در اطراف فرودگاه برخورد و سپس با زمین اصابت کرد. پس از این برخورد هواپیما دو نیم شد و بخشی از آن در برف فرو رفت و وجود برف مانع از انفجار و آتش‌سوزی آن شد.
به‌دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی راهی محل سقوط شدند و تلاش برای بیرون‌کشیدن مصدومان از داخل هواپیما شروع شد. بخشی از دماغه هواپیما وارد ساختمان 2طبقه شده بود و صدای ناله و شیون فضای داخل هواپیما را پر کرده بود. مسافران هواپیما 85بزرگسال، 5کودک و 3نوزاد بودند که تمامی کودکان و نوزادان مصدوم شده و وضعیت آنها وخیم اعلام شده است. همچنین در این حادثه 15نفر جانشان را از دست دادند و 50نفر مصدوم شدند که به بیمارستان انتقال یافتند. یکی از نجات‌یافتگان گفته است که پیش از اینکه هواپیما شروع به کم کردن ارتفاع کند، صدای وحشتناکی به گوش رسیده و پس از آن هواپیما با سرعت زیاد شروع به کم‌کردن ارتفاع کرده و صدای جیغ و شیون مسافران به هوا برخاسته است. هواپیمای حادثه دیده یک فوکر 100است که از سوی شرکت هواپیمای بک‌ایر که یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت به شمار می‌رود به‌کار گرفته شده بود و هم‌اکنون تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه مرگبار آغاز شده است. کمیته هواپیمایی کشوری قزاقستان اعلام کرد تا مشخص شدن نتایج تحقیقات درباره این سانحه هوایی، پرواز تمامی هواپیماهای مدل فوکر100متوقف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید