• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 5 دی 1398
کد مطلب : 91292
+
-

روی خط انتخابات

58 روز






بررسی صلاحیت‌ها، طاقت‌فرساست



دبیر شورای نگهبان گفت:‌ الان در مقطع بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان هستیم و همکاران ما تا اواخر شب مشغول رسیدگی به پرونده‌های ثبت‌نام‌کنندگان براساس مستندات هستند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی افزود: بررسی شکایات و صلاحیت‌ها آن هم در زمان کوتاه، اقدامی به‌شدت طاقت‌فرساست که البته شورای نگهبان با دقت مشغول انجام آن است تا خدای نکرده حتی حق یک نفر نیز تضییع نشود. او درباره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز گفت: پنجشنبه گذشته این آزمون با دعوت از ۲۷۲نفر انجام شد و الان در مرحله تصحیح اوراق داوطلبان هستیم که درصورت قبولی از آنها برای آزمون شفاهی دعوت به عمل می‌آید تا پس از قبولی در ۲ مرحله کتبی و شفاهی صلاحیت‌های عمومی آنها بررسی شود.



راهکار پایداری برای رسیدن به اصلح



مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری درباره روند وحدت اصولگرایان گفت: ما که در اصول، ولایتمداری، حفظ نظام، مجاهدت زیر سایه مقام ولایت و... تردیدی نداریم؛ پس به هیچ‌وجه بر سر اختلاف سلایق به جان یکدیگر نیفتاده، به مخالف مشترک سوژه نداده و آب به آسیاب آنها نریزیم. به گزارش ایرنا، آقاتهرانی افزود: شاخص‌های «اصلح» را معین کنیم، تا بر آن مبنا به «اصلح» برسیم.



شرکت در انتخابات بدون قید و شرط



محمد سلامتی، دبیرکل سابق سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره تصمیم اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات گفت: با هدف اینکه مقاومت ایران در مقابل تحریم‌ها تقویت شود، باید بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنیم و تلاش کنیم حضور گسترده مردم به‌وجود بیاید و همه افکار و ایده‌ها برای تأمین حضور حداکثری بیایند، ما اگر این هدف را داشته باشیم نباید هیچ قید و شرطی در انتخابات داشته باشیم. به گزارش ایلنا، سلامتی افزود: اینکه حضور گسترده و بدون قید و شرط داشته باشیم مانع این نمی‌شود که ما با برخی ارکان ازجمله شورای نگهبان صحبت نکنیم و قضایا را به آنها توضیح ندهیم؛ این لازم و ضروری است، هرچند که ممکن است افاقه نکند.




این‌دفعه ما را به قعر دریا می‌اندازند



غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سؤالی درباره شعار و وعده انتخاباتی اصولگرایان درباره «نجات اقتصاد ایران» به خبرآنلاین گفت: شعارها و تحلیل‌های اصولگرایان «آفتابه‌لگن است» و «بعید است مردمی که از اصلاح‌طلبان زده شده باشند به سراغ اصولگرایان بروند». کرباسچی همچنین معتقد است: «اصولگرایان نمی‌توانند چنین ادعایی را مطرح کنند چون خیلی از مشکلات اقتصادی مرهون عملکرد دوره‌ای است که خیلی از اصولگرایان سر کار بودند، این وضعیت را ایجاد کردند و دولت آقای روحانی هم در این مدت نتوانسته است کشور را از گرداب اقتصادی که در دوره تسلط کامل اصولگرایان بود نجات دهد. حال آنها خودشان آمده‌اند و می‌گویند می‌خواهیم کشور را نجات دهیم. شاید چون خودشان کشور را در این گرداب انداخته‌اند، فکر کنند که می‌توانند دوباره از این گرداب دربیاورند. ممکن است کسی هم فکر کند وقتی دفعه پیش ما را به گرداب انداختند، این دفعه به قعر دریا بیندازند.»


ما قانونی هستیم



سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره خبر غیرقانونی بودن فعالیت جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: تاکنون چیزی به صورت مکتوب به ما اعلام نشده است، اما اگر لازم باشد برای گرفتن مجوز خاص جبهه پیروان نیز اقدام خواهیم کرد. وی افزود: همه احزابی که در جبهه پیروان خط امام و رهبری عضو هستند دارای مجوز از وزارت کشورند و کنگره خود را برگزار کرده و مطابق با قانون جدید احزاب هماهنگ شده اند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید