• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91260
+
-

استراماچونی فردای روزی که رفت می‌خواست برگردد

محمد زارعی| صالح مصطفوی که در زمان منصوریان با کادرفنی استقلال همکاری داشت، بعد از قهر آندره‌آ استراماچونی از این تیم، بخش زیادی از امور فنی آبی‌پوشان را در 3بازی گذشته بر عهده داشته است. او در گفت‌وگو با همشهری پیرامون شرایطی که در این 3بازی بر استقلال گذشته، گفت: «وقتی استراماچونی رفت، بزرگ‌ترهای تیم از من خواستند ارتباط بیشتری با بچه‌‌ها داشته باشم تا شکل تیمی از دست نرود. من هم از همان روز دوم، تمرینات را با هماهنگی استراماچونی پیش می‌بردم چون او خیلی امیدوار بود که مشکلات حل شود و برگردد. استراماچونی آنقدر مشتاق بازگشت بود که حتی فردای همان روزی که رفت اگر مشکلات حل می‌شد برمی‌گشت. اما اوضاع به شکلی پیش رفت که غیبت او 3بازی طول کشید و اگرچه 5امتیاز از دست دادیم اما شکل تیمی و روح تیمی حفظ شد. من از طریق وریا غفوری و مترجم با استراماچونی در ارتباط بودم. در این شرایط حساس وظیفه‌ام بود در کنار سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان فداکار تیم باشم.»
  اتفاقات رختکن زیادی بزرگ شد
مربی استقلال درباره شکست این تیم مقابل ماشین‌سازی گفت: «به‌نظر من استقلال عملکرد خیلی‌خوبی مقابل ماشین‌سازی داشت. همان روز سپاهان 5گل به شاهین بوشهر زد و همان‌قدر که سپاهان ضربه به سمت دروازه شاهین داشت ما همین تعداد ضربه به سمت دروازه ماشین‌سازی داشتیم. تعداد حملات و موقعیت‌سازی استقلال و سپاهان در این 2بازی برابر بود ولی ما با بدشانسی بازی را باختیم.» صالح درباره اتفاقات رختکن استقلال بعد از این بازی توضیح داد: «این‌طور باختن از لحاظ روحی برای تیم بسیار سنگین است و بچه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند. ناراحتی‌هایی که در رختکن رخ داد هم برای همین بود. در کل اتفاقات رختکن بعد از بازی با ماشین‌سازی یک موضوع طبیعی در فوتبال است که مشابه آن را در گذشته در همین استقلال و جاهای دیگر دیده بودیم، ولی این‌بار به‌خاطر شرایط استقلال خیلی پررنگ شد. ماجرا اینقدر جنجالی نبود که نشان داده شد.»
این 5امتیاز قابل جبران است
صالح مصطفوی معتقد است با توجه به شکل بازی استقلال، این تیم قادر است امتیازات ازدست‌رفته را جبران کند: «به‌شخصه از شکل بازی استقلال راضی‌ام و افتخار می‌کنم که تیم اینقدر بابرنامه و مسلط بازی می‌کند. این مدل از فوتبال را سال‌هاست که در ایران نمی‌بینیم. آنطور که شنیدم استراماچونی هم از شکل بازی ما در این چند بازی رضایت داشته و فقط بابت ازدست‌رفتن موقعیت‌ها ناراحت شده است. هنوز 14بازی برای استقلال باقی‌مانده و بازی‌های مستقیم با حریفان را هم در پیش داریم. کاملا اعتقاد دارم این 5امتیاز قابل جبران است. البته به شرط اینکه با همین سیاق و با استراماچونی ادامه دهیم.» مربی استقلال اضافه کرد: «اگر عدالت فوتبال در این 3بازی انجام می‌شد ما می‌توانستیم 7امتیاز بگیریم و آن‌وقت می‌توانستم بگویم بازیکنان بزرگ تیم مانند وریا غفوری چقدر بزرگی کردند تا استقلال روند خوبش را ادامه دهد. با این حال ما از هفته آینده مجددا تمرینات خود را آغاز خواهیم کرد و ان‌شاءالله از همان نخستین روز آقای استراماچونی هم حضور خواهند داشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید