• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91259
+
-

بندهای طلبکارانه استرا

بندهای طلبکارانه استرا

درحالی‌که همه کشور برای بازگرداندن استراماچونی بسیج و افکار عمومی متقاعد شده بود که حق با سرمربی ایتالیایی است، پریشب باشگاه استقلال ای‌میلی را از استرا منتشر کرد که جو را به سود باشگاه تغییر داد. در این نامه 11بند از طرف سرمربی ایتالیایی تعیین شده که از نظر برخی هواداران استقلال هم متفرعنانه و از موضع بالا تعبیر شده است. استرا در این نامه خواهان عقد قرارداد جدید  به مبلغ 470هزار یورو برای 5ماه باقیمانده تا پایان فصل شده که از این مبلغ ۴۳۷/۵۰۰ یورو بابت پرداخت حقوق، مطابق با قرارداد کاری قبلی، ۱۲/۵۰۰ یورو بابت بلیت‌های کنسل شده یا استفاده نشده و ۲۰ هزار یورو برای هزینه وکیل خواهد بود. باشگاه این اعداد را با اعداد موجود در اسناد و واریزی‌های قبلی مغایر دانسته است. استرا خواهان دریافت این پول به‌صورت یک‌جا و پیش از حرکت به سمت تهران شده است. او خواسته هزینه اجاره آپارتمان‌های در اختیار کادر فنی تا خرداد99که پایان قرارداد است یک‌جا پرداخت شود. او برای 5ماه باقیمانده خواهان 4بلیت رفت‌وبرگشت بیزینس‌کلاس برای خودش و خانواده‌اش و همین تعداد بلیت اکونومی برای دستیارانش شده. یعنی تقریبا هر یک‌ماه و یک هفته با این بلیت‌ها به ایتالیا برود و برگردد. او 900هزار یورو بودجه خالص برای خرید بازیکنان خارجی در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل خواسته است. باشگاه 500هزار یورو برای این منظور جور کرده است. در پایان این نامه با حروف درشت تأکید شده: «شروط فوق قابل مذاکره نبوده و تنها از طرف ما قابلیت اصلاح خواهد داشت. ضمنا این شروط تنها درصورتی دارای اعتبار است که مراتب موافقت با آن، از سوی باشگاه استقلال تا 
۲۴ ساعت آینده از طریق ای‌میل به ما ابلاغ شود.»
با توجه به اینکه استراماچونی این ای‌میل را یکشنبه‌شب فرستاده و 24ساعت به باشگاه برای عمل به این خواسته‌ها وقت داده، به‌نظر می‌رسد داستان او و استقلال پایان یافته باشد. استرا این‌بار حمایت خیابانی هواداران را هم ندارد چون بخشی از آنهایی که مقابل وزارت ورزش و باشگاه تجمع کرده‌ بودند هوادار فتح‌الله‌زاده‌ای بودند که الان عضو هیأت مدیره و در جبهه مقابل استراماچونی است و بخش اعظمی هم قانع شده‌اند که سرمربی ایتالیایی طوری شرط و شروط گذاشته که هیچ بازگشتی رخ ندهد. حتی بعضی کاربران توییت کردند که مفاد قرارداد ترکمانچای هم کمی معتدل‌تر بود یا «درخواست‌های استراماچونی برای کی‌روش قفل بود»!
واکنش استراماچونی به این افشاگری، یک استوری بود که اتهاماتی را متوجه برخی افراد در داخل باشگاه کرد اما نتوانست به تمام بندهای آن ای‌میل کذایی پاسخ دهد. استرا در این استوری گفت: «آنها از روز اول برای ما مشکل ایجاد کردند. در نخستین بازی من را بدون مترجم رها کردند. هیچ‌وقت طبق روش معمول پول را پرداخت نکردند و با وجود اخطارهای متعدد رسمی، مشکلات بزرگی را با مقامات ایتالیایی برای من به‌وجود آوردند. به بازیکنان دروغ گفتند، به من دروغ گفتند. اجاره خانه‌ام را تا‌ماه نوامبر (آذر) پرداخت کردند و گفتند کامل پرداخت شده. هرگز مدارکی در رابطه با تیم که درخواست داده بودم را به من ندادند. بازیکنی که خودشان نمی‌خواستند (میلیچ) را از کشور بیرون فرستادند، ولی روز بعد برگرداندند. سعی کردند بگویند که من پیشنهادی دیگر را پذیرفته‌ام یا پول بیشتری خواسته‌ام که حقیقت ندارد... چندبار درخواست کردم کنفرانس مطبوعاتی بگذارند اما موافقت نکردند...»
فدریکو پاستورلو، وکیل استرا در اینستاگرام در پاسخ به یکی از هواداران استقلال نوشت: «متأسفانه این داستان دروغگویان زیادی دارد، البته به جز
 آندره آ استراماچونی که می‌خواهد به تیمش استقلال برگردد. دروغگوی بزرگ کسی است که گفت آندره‌آ استراماچونی پول بیشتری خواسته است. او هیچ‌چیزی جز آنچه در تابستان توافق شد، نخواست اما باشگاه به خواسته مربی‌اش احترام نگذاشت. حقیقت به‌زودی روشن خواهد شد اما هواداران استقلال نباید درباره عشقی که به این باشگاه دارد، تردیدی داشته باشند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید