• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91253
+
-

آیا کالدرون استراماچونی است؟

آیا کالدرون استراماچونی است؟

کالدرون برای دومین بار پیاپی در عرض یک هفته در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد و به‌نوعی دل هواداران پرسپولیس را برد. هواداران هنوز دررؤیای برانکو به‌سرمی‌برند و برای همین است که هنوز به‌خودشان زحمت نداده‌اند ورزشگاه آزادی را در بازی‌های خانگی پر کنند اما سرمربی آرژانتینی در برنامه فوتبال برتر بارها از آنها تشکر کرد. بعد از برنامه پریشب در صفحه‌ها و کانال‌های هواداری تغییر رویه محسوسی مشاهده شد. بیشتر توییت‌ها هم به نفع مربی خارجی نوشته شده. بعضی محافل هواداری درحال تشویق هواداران به خرید بلیت بازی روز جمعه با نساجی هستند که گفته می‌شود به‌خاطر تغییر شرایط هوایی در پایان هفته احتمالا برگزار خواهد شد. آنها به مرد آرژانتینی وعده داده‌اند که یک بازی 80هزار نفره به او بدهکارند. از معرفت این مرد خارجی هم صحبت شد که همین واکنش افرادی مثل منصوریان را به‌دنبال داشت که مربی مستعفی ذوب‌آهن در ارتباط تلفنی با برنامه میثاقی گفت «معرفت و مرام مال مربیان ایرانی است که 95درصد آنها (احتمالا آن 5درصد، قلعه‌نویی است) حتی از سال‌های گذشته هم طلبکارند.»
  حرف‌هایش بوی رفتن می‌داد
اما حرف‌های کالدرون در برنامه میثاقی بوی رفتن هم می‌داد. او بار دیگر به همتای ایتالیایی‌اش در استقلال طعنه زد اما به باشگاه تا روز جمعه فرصت داد تا به وعده‌های تکراری و مالی عمل کند. برخی سایت‌ها هم خبر دادند که بلیت بازگشت او به بوئنوس آیرس برای شنبه تهیه شده و ممکن است جدایی اتفاق بیفتد. دیروز رسانه‌های هواداری خبر دادند که انصاری‌فرد با وزیر ورزش ارتباط گرفته و از او خواسته در قضیه طلب کالدرون مثل رفتاری که با استراماچونی داشتند و کل دولت برای پرداخت پول مربی ایتالیایی بسیج شده بود، عمل کند. مدیرعامل باشگاه برای تهیه پول به هر دری می‌زند اما انتظار می‌رود باز هم در برابر کادر فنی و بازیکنان و طلبکاران خارجی فصل قبل بدقول شود.
  انتقاد از سرمربی تیم ملی
کالدرون در این برنامه تلویزیونی از مارک ویلموتس هم انتقاد کرد که چه معنی دارد سرمربی تیم ملی 2 روز قبل از بازی رسمی حساس به ایران بیاید: «این کاری نیست که من آن را انجام دهم، حتی اگر مشکلات مالی داشته باشم سرنوشت فوتبال ملی یک کشور را با این مسئله گره نخواهم زد. همچنین من آدمی نیستم که یک روز قبل از مسابقه تیمم را رها کنم و بروم.» نکته نگران‌کننده برای هواداران اینجاست که او قرار نیست تیم را قبل از بازی رها کند اما با توجه به تعطیلات نیم‌فصل و بعد از بازی با نساجی کالدرون می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن اصول و به قول خودش «تربیت» خانوادگی‌اش تیم را رها کند و دیگر برنگردد چون باشگاه برای تعیین جانشین او فرصت کافی را دارد. از درون باشگاه هم شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه باشگاه بدش نمی‌آید کالدرون برود تا طلب او مشمول مرور زمان شود و پرسپولیس بتواند سرمربی مدنظر خودش را جایگزین کند. مشکل مالی کالدرون با پرسپولیس، بخشی از قسط اول و کل مبلغ قسط دوم است که پرسپولیس تا روز جمعه فرصت دارد آن را به‌حساب کالدرون بریزد که به او گفته شده تا امروز این اتفاق رخ خواهد داد.
  شروط کالدرون برای ماندن
کالدرون بیشتر سنگ دیگران را به سینه زد تا انگ خودخواهی و پول‌پرستی حداقل به او نچسبد. کالدرون گفت: «برای ادامه کار با پرسپولیس باید سه اتفاق رخ بدهد. اول تکلیف بدهی بازیکنان روشن شود و پرداخت‌های سال قبل به بازیکنان انجام شود. ثانیا یک بازیکن خارجی به پرسپولیس اضافه شود و همچنین سه بازیکن در نیم فصل به تیم ملحق شوند. و تکلیف اردوی نیم‌فصل در قطر هم مشخص شود.» کالدرون یک مهاجم خارجی خواسته؛ هر بازیکنی که خود باشگاه صلاح بداند. او مثل استراماچونی کف یا سقفی برای خریدهای زمستانی تعیین نکرده. استرا از باشگاه خواسته بود که مبلغ 900هزار دلار خالص برای خریدهای خارجی در زمستان کنار بگذارد. باشگاهی که هنوز نتوانسته یک زمین چمن مناسب تمرین برای تیم تهیه کند، چطوری می‌خواهد این همه مطالبات بازیکن و مربی را تامین کند؟
  خارجی‌ها هم تهدید کردند
خارجی‌های پرسپولیس دیروز به باشگاه پرسپولیس رفتند. بشار (هافبک عراقی)، رادوشوویچ (دروازه بان کروات)، خواکین و اینیگو (دستیاران کالدرون) در ساختمان باشگاه حاضر شدند تا در مذاکره با مسئولان پرسپولیس پیگیر دریافتی‌شان باشند. بین اینها احتمال رفتن بشار بیشتر است. او از بدقولی‌ها خسته شده.

این خبر را به اشتراک بگذارید