• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91254
+
-

4 کشف شبانه

بهروز رسایلی
گابریل کالدرون اوایل دوران حضورش در ایران به هیچ‌وجه چهره محبوبی نبود؛ آنقدر که در طول این 6‌ماه حتی یک‌بار هم به برنامه‌های تلویزیونی دعوت نشد. حالا اما بهبود نتایج پرسپولیس در کنار روشن‌شدن شخصیت سختکوش و متواضع او، ورق را برگردانده است. کالدرون بعد از حضور در ویژه‌برنامه شب یلدا، این بار در فوتبال برتر حاضر شد و مصاحبه مهمی انجام داد. لابه‌لای سخنان او اما حداقل4نکته مهم وجود داشت که حقایقی در مورد گذشته و افقی از آینده پرسپولیس را پیش روی‌مان آشکار می‌کند.

  هشدار به کمال
کالدرون وقتی قصد داشت در مورد اثرگذاری‌اش روی بهبود کیفیت بازیکنان حرف بزند، در کنار مورد بسیار ممتاز مهدی ترابی و همچنین بشار رسن، به محسن ربیع‌خواه هم اشاره کرد و ضمن تمجید از او گفت: «ربیع‌خواه الان در سطحی است که به راحتی می‌تواند برای تیم ملی بازی کند.» این مسئله نشان می‌دهد سرمربی آرژانتینی پرسپولیس به‌طور کامل از هافبک دفاعی تیمش رضایت دارد و کمال کامیابی‌نیا برای بازگشت به ارنج کار سختی خواهد داشت. کمال که اخیرا از شایعه قرار گرفتنش در لیست مازاد به‌شدت عصبانی شده بود، در نیم‌فصل دوم باید آماده رقابتی جانانه با ربیع‌خواه باشد؛ بازیکنی معمولی که چندان محبوب منتقدان نیست اما کالدرون هم مثل برانکو و شاید حتی بیشتر از ایوانکوویچ او را دوست دارد. کامیابی‌نیا در نخستین بازی فیکس‌اش بعد از رهایی از مصدومیت، 45دقیقه مقابل شهرداری ماهشهر به میدان رفت و البته نمایش خوبی نداشت. بیشتر انرژی او در این بازی صرف خطاکردن روی بازیکنان حریف شد و نهایتا بین دونیمه از ترکیب بیرون رفت.
  سیاست روشن در مورد بیرانوند
شاید بعد از مشاجره در تمرین و جست‌وجوی رضایتنامه در باشگاه، خیلی‌ها فکر می‌کردند کار علیرضا بیرانوند در پرسپولیس کالدرون تمام‌شده است. مربی آرژانتینی اما پس از تمام این داستان‌ها، دوباره همان حرفی را تکرار کرد که قبلا زده بود: «علیرضا مثل پسر من است. او گلر شماره یک ماست و از نیم‌فصل برمی‌گردد. در آن زمان خواهید دید که بیرانوند به بالاترین سطح ممکن رسیده است.» بنابراین به وضوح روشن است که کالدرون تصمیمی برای قطع همکاری با بیرو ندارد و بلکه برعکس به فکر تحریک انگیزشی گلری است که این اواخر سست و کرخت شده بود.
  نادری رفتنی می‌شود؟
سرمربی سرخپوشان در این برنامه تلویزیونی از عملکرد محمد انصاری هم ابراز رضایت کرد. این در حالی است که بعضا نمایش‌های انصاری با انتقاد کارشناسان مواجه شده، اما مربی از او راضی است. کالدرون که در پست دفاع چپ برای بازی‌دادن به انصاری به جمع‌بندی نهایی رسیده، چند باری نادری را در خط میانی به بازی گرفت و بعد از بازگشت بشار، او را کاملا نیمکت‌نشین کرد. نادری این اواخر 2 بار در دیدار با سایپا و شهرداری ماهشهر در ترکیب اصلی قرار گرفت اما هر دو مرتبه عملکرد ضعیفی داشت و بین دونیمه تعویض شد. با این اوصاف شاید حتی نام نادری هم به لیست فروش زمستانی اضافه شود.
  و بالاخره امید
هفته‌هاست که امید عالیشاه از لیست 18نفره پرسپولیس خط می‌خورد و تقریبا همه می‌دانند که او در پنجره زمستانی از تیم جدا خواهد شد. با این حال تا‌کنون هرگز پیش نیامده بود که کالدرون در مورد چرایی سکونشینی امید حرف بزند. مرد آرژانتینی اما دوشنبه‌شب در این مورد هم سخن گفت: «عالیشاه دوست دارد هافبک چپ بازی کند اما اولویت اول من برای آن پست مهدی ترابی است. حتی وحید امیری هم هست که فعلا قبول کرده مهاجم سایه باشد. همینطور بشار رسن هم پذیرفته در پست هافبک راست بازی کند. پس برای امید در این منطقه جایی نداریم.» این مسئله نشان می‌دهد کالدرون برای رسیدن به تفاهم تاکتیکی، با بازیکنانش گفت‌وگو هم کرده اما ظاهرا عالیشاه برخلاف سایرین انعطاف مورد نظر را به خرج نداده و در مسیر خروج قرار گرفته است. امید در زمان برانکو هم با مشکل مشابه مواجه بود و به همین دلیل احتمالا به‌زودی دوره حضورش در پرسپولیس به پایان خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید