• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91228
+
-

با مردم

با مردم









چرا خودروهای سنگین 2بار مالیات می‌دهند
با توجه به اینکه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین مالیات شغلی سالانه می‌دهند، چرا مشمول عوارض شهرداری هم می‌شوند. آیا درست است 2بار مالیات دادن توسط این قشر زحمتکش؟
فضلی از تهران 

بعد از 9سال، مسکن مهر شیرازی‌ها تحویل داده نشد
9سال است برای مسکن مهر پول داده‌ایم و هرچه پیگیری می‌کنیم جواب درستی نمی‌گیریم و عنوان می‌کنند معلوم نیست کی تحویل داده می‌شود. آیا می‌خواهند خانه آخرت به ما بدهند.
محمدرضا سلامی از شیراز

عامل آلودگی هوا، ساخت‌وساز بی‌رویه است
ساخت و ساز در منطقه غرب تهران سدِ راه جریان یافتن هواست و این موضوع به آلودگی دامن می‌زند. پس نباید منتظر هوای پاک باشیم و باید به فکر گسترش مترو و دیگر راهکارهای مقابله با این شرایط باشیم.
محمدنیا از تهران 

عملکرد کند اداره گذرنامه مازندران 
پروسه دریافت گذرنامه در استان مازندران بسیار کند و زمانبر است و گاهی افراد تا چند‌ماه معطل دریافت گذرنامه می‌شوند. ضمن اینکه روالی برای این کار وجود ندارد و ممکن است کسی 3‌ماه معطل شود و فرد دیگری در شرایط مشابه یک ماه.
عباسی از ساری 

موتورها را براساس پیمایش از رده خارج کنند
موتورها را براساس پیمایش از رده خارج کنند نه سال ساخت، چون برخی موتورها به‌رغم قدیمی بودن پیمایش زیادی نداشته‌اند و حتی سالم‌تر از موتورهای نو هستند.
لیواری از تهران 

مسئولان به جای دوقطبی‌سازی‌، خدمت کنند
برخی مسئولان به‌خصوص در آستانه انتخابات به جای خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی برای دوقطبی‌سازی‌ کشور تلاش می‌کنند که کاری بی‌ثمر است. مگر این مسئولان از زندگی و جامعه امروزِ ایران بی‌خبرند؟
رام از بندرعباس

ساختمان‌سازی‌‌های غیرمجاز با پول رفع و رجوع نشود
در محله ما یک ساختمان مسکونی قدیمی بود که توسط پزشکی خریداری شد و اکنون در حال بازسازی است. چند وقت پیش با بنر تبلیغاتی اعلام کردند که اینجا درمانگاه خواهد شد. با شکایت اهالی محل، شهرداری یک روز جلوی کار را گرفت و با بلوک آنجا را پلمب کرد، اما فردای آن روز بلوک‌ها را کنار زدند و شروع به‌کار کردند. مجددا شکایت شد و مسئول مربوطه گفتن که پرونده به کمیسیون ماده۱۰۰ ارجاع داده شده است و به‌رغم پیگیری اینجانب هیچ نتیجه‌ای گرفته نشد. اکنون نیز کار ادامه دارد. واقعا باید داخل بافت مسکونی چنین مکانی ساخته شود؟
محمدپور از تهران 

خیابان ارغوان غربی شهرک غرب همچنان تاریک
۱۴ماه است پیگیر روشنایی معبر ورودی خیابان ارغوان غربی واقع درشهرک غرب، انتهای بلوار دادمان هستم و متأسفانه هیچ‌گونه نتیجه‌ای نگرفته‌ام. وشرکت برق منطقه‌ای از نصب چندشاخه روشنایی خودداری کرده درصورتی‌که حتی در بیابان‌های ایران روشنایی وجود دارد و این تاریکی برای خیابانی با جمعیت بیش از 3هزارنفر، آن هم در پایتخت واقعا جای سؤال است.
 احد نوراله‌زاد از تهران

پایان واگذاری مسکن مهر پردیس چه زمانی است؟
اتمام و واگذاری مسکن مهر پردیس از سال۹۲ تا‌کنون به طول انجامیده و در آخرین اظهارنظر مسئولان پایان سال۹۸ را زمان اتمام مسکن مهر پردیس اعلام کردند؛ درصورتی که کارگزاری‌های مسکن مهر پایان سال۹۹ را زمان تحویل واحد‌ها اعلام می‌کنند!
سیدی از تهران

سیمای بصری ساخت و سازها نیازمند تدبیر است
تا چند سال قبل در تهران مجوز 5طبقه تبدیل می‌دادند که اکنون شده 3طبقه و یک‌طبقه هم با پرداخت خلافی می‌سازند. به تازگی نیز تنها مجوز 3طبقه داده می‌شود که هم از جهت اشراف ساختمان‌های قدیمی به جدید، اشکال دارد و هم صورت زشت و ناهمگون و کوتاه و بلند سیمای بصری شهر را بر هم می‌زند. این مشکل ناشی از نبود برنامه بلندمدت و واحد است که توقع می‌رود از این پس برنامه‌های بلندمدت برای کلانشهری مثل تهران تدوین شود.
غروی از تهران 

زمین خالی انتهای بلوار شهید رجایی را دریابید
دست‌کم هزارمتر از زمین‌های خالی روبه‌روی شهرک فرهنگیان در انتهای بلوار شهید رجایی شهرری وجود دارد که به حال خود رها و برای ساکنان اسباب اذیت شده. در زما ن باد و توفان،‌ گرد و خاک زیادی از این زمین بلند می‌شود. از شهرداری منطقه20 تقاضا داریم این زمین‌های وسیع را تبدیل به فضای سبزکند تا این مشکل حل شود.
سماواتی از شهرری

این خبر را به اشتراک بگذارید