• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 دی 1398
کد مطلب : 91114
+
-

نماینده مردم قزوین در مجلس: خودی و غیرخودی را کنار بگذارید

این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟

نکته روز
این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟


سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین از سخنان اخیر حسن عباسی که گفته بود «در حوادث آبان امسال نظام حجامت شد. مختصر خون کذایی در بدنش بود که حجامت شد؛ مثل لبنان که در‌ ماه پیش حجامت شد؛ مثل عراق که‌ ماه پیش حجامت شد. این اتفاقات را بد ندانید!» انتقاد کرد و گفت: این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟
 به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت شنیدن صدای مردم و رعایت حقوق شهروندان به‌خصوص کسانی که بار مشکلات را به دوش می‌کشند، ضمن همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث اخیر، اظهار کرد: چه‌کسی جواب خون‌های ریخته‌شده را می‌دهد؟ این جانباختگان، مردم بودند. اگر نبودند بگویید تا بدانیم چه‌کسی مشخص می‌کند که این افراد حق شهروندی نداشتند. این ضعف ماست که نتوانستیم حق قانونی مردم برای اعتراض را مهیا کنیم. تمام سرمایه‌های کشور مردم هستند نه چاه‌های نفتی که با یک امضا تحریم می‌شوند و نه بانک‌ها.
زرآبادی با بیان اینکه «خودی و غیرخودی را کنار بگذاریم» خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در مقام یک حقوقدان و در مقام یک رئیس‌جمهور از حق مردم دفاع کنید تا شاید التیامی بر داغ مردم باشد. چرا با مردم صادقانه صحبت نمی‌کنید؟ اگر در کنار مردم باشیم مشکلات حل می‌شود.
زرآبادی در ادامه نطق خود گفت: نمی‌شود که دادگاه فلان فرد علنی باشد اما دیگری چون سفارشی است نه دادگاهی داشته باشد و نه مجازاتی. اگر در برخورد با فساد، رانتی و سفارشی برخورد کنیم نتیجه‌اش بی‌اعتمادی مردم و گسترش فساد خواهد بود. اگر با مردم صادقانه حرف نزنیم و بخواهیم همه‌‌چیز را قربانی سیاسی‌کاری کنیم، نتیجه آن بی‌عدالتی و ناامیدی می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید