• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 1 دی 1398
کد مطلب : 90932
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YE6kA
+
-

جنگل‌ها نباید قربانی توسعه شوند

جنگل‌ها نباید قربانی توسعه شوند

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌ها امانت نسل آینده نزد ما هستند و فعالیت‌های عمرانی و معدنی نباید به‌گونه‌ای باشد که جنگل‌های ما فدای توسعه شوند.
به گزارش سازمان جنگل‌ها، خسرو شهبازی در دیدار با ارسلان زارع، استاندار گیلان گفت: اگرچه پروژه‌‌های عمرانی و معدنی نیاز جامعه است اما باید با حداقل خسارت به منابع‌ طبیعی و جنگل‌ها اجرا شوند. وی افزود: اگر تصاویر ماهواره‌ای بررسی شود مشاهده خواهیم کرد که عملکرد حفاظتی مطلوبی درخصوص جنگل‌ها داشته‌ایم، اما با این حال نیازمند تلاش بیشتر و عملکرد بهتر در این حوزه هستیم.
سرپرست سازمان جنگل‌ها ادامه داد: آزادسازی اراضی ساحلی اقدامی خداپسندانه است و نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها به‌ویژه استانداری تا هم اشخاص حقیقی و هم نهادهای دولتی در قبال قانون و آزادسازی اراضی به وظیفه خود عمل کنند.
شهبازی همچنین خواستار تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زراعت چوب شد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری، نیازمند همکاری استانداری برای تزریق اعتبار به بخش زراعت چوب هستیم.
استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: بیش از 4هزار هکتار اراضی که قابلیت توسعه زراعت چوب را دارند شناسایی کرده‌ایم و بسته‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده است.
ارسلان زارع افزود: نخستین توصیه رئیس‌جمهور در جلسه معارفه بنده، توسعه زراعت چوب بود و در نخستین فرصت ستاد زراعت چوب استان را تشکیل دادیم. ما حامی منابع‌ طبیعی و توسعه پایدار هستیم و معادن باید اراضی تخریب‌شده را احیا و جنگل‌کاری کنند.
وی افزود: تسریع در اجرای کاداستر اراضی ملی می‌تواند نقش مهمی در رفع اختلاف در حوزه اراضی ملی داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید