• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90689
+
-

هیجان و انتظار برای نسل جدید ایکس‌باکس

ایکس‌باکس سری ایکس با استفاده از سرویس cloud می‌تواند هیجان را برای گیمرها دوچندان کند

هیجان و انتظار برای نسل جدید ایکس‌باکس

عمادالدین قاسمی‌پناه _ خبرنگار

گیم=  اوایل سال‌جاری میلادی، مایکروسافت درباره یک کنسول نسل جدید بازی‌های ویدئویی با کد Project Scarlett صحبت کرده بود. حالا این کنسول با نام Xbox Series X معرفی شده است. شرکت مایکروسافت در یک مصاحبه اختصاصی با سایت GameSpot از نام این دستگاه جدید که قبلا با عنوان Project Scarlett معرفی شده بود، رونمایی کرد.  همچنین در یک غافل‌گیری جالب در جریان رویداد The Game Awards 2019، جف کیلی، میزبان مراسم، بینندگان و حضار را به تماشای یک کلیپ دعوت کرد که در آن نه‌تنها ظاهر تازه خود دستگاه و کنترلرش به نمایش گذاشته شد، بلکه نام آن هم سرانجام مشخص شد. این شرکت همچنین در مورد طراحی جدید کنسول، سازگاری با بازی‌های قدیمی Xbox و نحوه کار آن با اینترنت توضیح داده است.

مایکروسافت اعلام کرده که این نام جدید در واقع بازتاب بسیاری از انواع بازی‌های Xbox است. Xbox Series X  جدید از هزاران عنوان بازی که پیش از این در
 Xbox One ارائه می‌شد، پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین از لوازم جانبی‌‌ای که قبلا فروخته شده، مانند Xbox Adaptive Controller برای گیمرهای کم‌توان پشتیبانی می‌کند.
فیل اسپنسر، رئیس گروه ایکس باکس مایکروسافت، در مصاحبه با GameSpot می‌گوید: ما می‌خواستیم کنسولی طراحی کنیم که شکل آن با عملکردش هماهنگ باشد. مایکروسافت می‌گوید که این ایکس‌باکس جدید پیش از فصل خرید تعطیلات سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد. هرچند اعلام نکرده که برای خرید آن چقدر باید هزینه شود.
نام جدید Xbox و طراحی دوباره آن در حالی صورت می‌گیرد که بازی کردن بیشتر از هر زمان دیگری بخشی از فرهنگ عامه شده است. 
مقام‌های مایکروسافت اعلام کرده‌اند که ایکس‌باکس سری X سریع‌ترین و قدرتمندترین کنسولی است که تاکنون ساخته شده و مرزی تازه برای عملکرد، سرعت و سازگاری رقم می‌زند. 
در سایت مایکروسافت آمده است: نسل جدید ایکس‌باکس میراث بازی‌های شما، شامل 3نسل عناوین مختلف را پیش‌رویتان قرار خواهد داشت. 
طراحی این دستگاه اجازه می‌دهد 4برابر قدرت ایکس‌باکس وان‌ایکس را به بهترین نحوه ممکن در اختیار شما قرار دهیم. 
بدنه ایکس‌باکس سری X به‌گونه‌ای است که می‌توان در هر دو حالت افقی و عمودی از آن استفاده کرد و یکتا و منحصر به فرد است. این در حالی است که بازی کردن با استفاده از 
دستگاه‌های قابل حمل مانند موبایل و تبلت در حال افزایش است. 
در ‌ماه سپتامبر گذشته، شرکت اپل سرویس
 Apple Arcade را به‌عنوان نخستین سرویس آبونمان خود برای بازی‌های ویدئویی راه‌اندازی کرد و از این طریق امکان دسترسی به فهرست بیش از 100بازی منتخب را از قبیل پازل، اکشن و خانوادگی، با قیمت 99/4دلار در ماه، برای مشتریان فراهم کرد. 
مایکروسافت هم در حال توسعه سرویس اشتراک مشتریان خود است و یک بسته صدتایی از بازی‌های مختلف را در قالب Xbox Games Pass به قیمت 99/9دلار در ماه، برای مشترکان ارائه کرده است.
 Minecraft، Gears of War و Halo ، برخی از عناوین این بازی‌ها هستند.
در این میان، مایکروسافت و سونی خود را برای عرضه کنسول‌های جدید بازی‌های ویدئویی در فصل خرید تعطیلات سال آینده آماده می‌کنند.
Xbox Series X شرکت مایکروسافت و PlayStation5  شرکت سونی اشتراکات بسیاری با هم دارند. چیپ‌های گرافیکی مشابه، تکنولوژی‌های سریع ذخیره‌سازی و توسعه‌دهندگانی چون Electronic Arts، Ubisoft و Take-Two Interactive، همگی منجر به تولید بازی‌هایی مانند بازی‌های ماجراجویانه Star Wars Jedi: Fallen، Watch Dogs: Legion و Red Dead Redemption 2 در کنسول‌های آنها شده است.
مایکروسافت و سونی برای اینکه کنسول‌های خود را در دوره‌ای که استفاده از اینترنت به ‌شدت در حال افزایش است جذاب‌تر کنند، در حال عرضه سرویس بازی ابری(cloud) هستند که به مردم امکان می‌دهد همچون پخش فیلم و نمایش‌های سرویس پخش Netflix، با استفاده از اینترنت اقدام به بازی کنند. مانند گوگل و آمازون که از امکانات cloud برخوردار هستند، این دو هم با افزایش رقابت بین افراد تازه‌وارد می‌توانند بازی‌های ویدئوئی را توسعه دهند.
با وجود اینکه ممکن است این کار برای مایکروسافت خطرناک به‌نظر برسد، این شرکت برای Xbox بعدی خود طراحی نسبتا ساده‌ای را انتخاب کرده است، به‌طوری که این کنسول ممکن است به‌راحتی با اسپیکر هوشمند یا یک گلدان اشتباه گرفته شود.
 اسپنسر می‌گوید: این طراحی به این خاطر درنظر گرفته شده است که این کنسول در میز تلویزیون شما چندان به چشم نیاید.
شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در کنفرانس بازی‌های ویدئویی E32020 در ژوئن آینده، بیشتر درباره این کنسول صحبت خواهد کرد.

میراث‌دار
نسل جدید ایکس‌باکس میراث بازی‌های شما، شامل 3نسل عناوین مختلف را پیش‌رویتان قرار خواهد داشت. طراحی این دستگاه اجازه می‌دهد 4برابر قدرت ایکس‌باکس وان‌ایکس را به بهترین نحوه ممکن در اختیار شما قرار دهیم

این خبر را به اشتراک بگذارید