• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 آذر 1398
کد مطلب : 90525
+
-

تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر شنیدن یک صدا از همه سطوح دولتی و مدیریت نظام

درباره اصلاح رویه‌ها باید با مردم سخن بگوییم

درباره اصلاح رویه‌ها باید با مردم سخن بگوییم

معاون اول رئیس‌جمهور بعدازظهر دوشنبه در مراسم نکوداشت مهندس محسن خلیلی‌عراقی که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، گفت: نیاز امروز مردم ایران این است که از همه مسئولان در همه نهادها و حوزه‌های مدنی، احزاب، جریانات سیاسی، نخبگان، دانشگاهیان و بخش خصوصی این پیام را دریافت کنند که آنها در فکر افق‌گشایی برای کشور هستند. دشمنان هدفشان تیره و تار و مبهم نشان دادن آینده برای ملت ایران است نباید بگذاریم ملت احساس کنند که آینده‌ای برای آنها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه باید از فرسایش سرمایه‌های مادی و معنوی کشور جلوگیری کنیم افزود: نباید بگذاریم با وجود شرایط سخت اقتصادی که مردم را نگران کرده و قدرت اقتصادی آنها را کاهش داده و معیشت مردم در شرایط دشواری قرار گرفته، امید به آینده از بین برود. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به 2شوک اقتصادی در دهه 90و کاهش درآمدهای نفتی کشور در سال‌های 97و 98گفت: در این شرایط باید از همه سطوح دولتی و مدیریت نظام یک صدا شنیده شود. آنچه مردم را در این شرایط رنج می‌دهد و آنها را متحیر می‌کند این است که احساس کنند در رقابت‌های سیاسی فراموش شده‌اند. باید فرصت جدید خلق کنیم و در محدودیت‌ها به توسعه کشور فکر کنیم. قطعا اصلاح روش‌های غلط و رویکردهای نادرست ثمربخش است و اشکالی ندارد که با مردم درباره اصلاح رویه‌ها سخن بگوییم و تصمیمات درست را اتخاذ کنیم. او همچنین با بیان اینکه بخش خصوصی باید میداندار توسعه کشور بوده و در سیاستگذاری‌ها نقش داشته باشد، گفت: من همواره از بخش خصوصی کشور دفاع کرده‌ام و هم‌اکنون همه دستگاه‌های دولتی مکلف شده‌اند که در برنامه‌ریزی‌ها به‌نظرات تشکل‌های بخش خصوصی توجه و از دیدگاه‌های آنان استفاده کنند. نام و یاد مهندس خلیلی عراقی در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد زیرا وی در فراز و نشیب‌های صنعت کشور همواره دغدغه توسعه صنعتی داشته و نگذاشته که چراغ صنعت کشور به خاموشی بگراید. 

جهانگیری با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای فروپاشی اقتصاد ایران گفت: آنچه اقتصاد ایران را سرپا و مقاوم نگه داشته تلاش فعالان اقتصادی است که با همه دشواری‌ها صادرات انجام می‌دهند، مواداولیه کارخانه‌ها را تامین کرده و پول جابه‌جا می‌کنند و یا همه مساعی خود را برای حفظ خطوط تولید و بیکار نشدن کارگران به‌کار بسته‌اند، آنها با زحمت فرصتی برای سیاستمداران کشور ایجاد کرده‌اند تا از حقوق ملت دفاع کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید