• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
دو شنبه 25 آذر 1398
کد مطلب : 90450
+
-

روی خط انتخابات


برانداز یا حامی نظام؟!

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت با اشاره به شعارها و پلاکاردهای راهپیمایان حامیان نظام در تجمع 4آذر، به جماران گفت: اینکه پلاکارد می‌آورند لیاخوف کجایی؟ یعنی می‌خواهند اصل مجلس را بزنند نه نمایندگانی که ممکن است موضع گیری‌هایی کرده باشند. هدف این افراد «اصل مجلس» است. کسانی که اصل مجلس را هدف گرفته‌اند، اصل نظام را می‌زنند. اینها برانداز هستند. همان براندازان جسوری که در تجمع بزرگ حامیان نظام به صحنه می‌آیند و شعارهای خودشان را در دل جمعیت مطرح می‌کنند. شکوری‌راد گفت: این براندازها خطرناک‌تر از براندازهای خارج نشین و براندازهایی هستند که رسما اعلام کرده‌اند. این براندازها خطرناک‌ترند و نفوذ بالایی دارند. این براندازها رهبری را تحت فشار قرار داده بودند که انتخابات را از قانون اساسی حذف کند.


انصاری: درباره ردصلاحیت‌ها بحثی نشد
مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به جلسه اخیرش با اعضای شورای نگهبان به خبرآنلاین گفت که این جلسه درباره مسائل کلی مجلس بوده است و قرار نیست به موضوع ردصلاحیت‌های اصلاح‌طلبان به‌صورت مصداقی وارد شود. انصاری درباره طرح موضوع ردصلاحیت‌ها با شورای نگهبان گفت: اصلا درباره ردصلاحیت‌ها بحثی نشد و در آینده هم اصلا قرار نیست من درباره تأیید صلاحیت‌ها یا ردصلاحیت‌های افراد بحث کنم و می‌خواهم درباره شیوه کار مباحثی را مطرح کنم و قرار نیست درباره اصلاح‌طلبان بحث کنم. اخیرا هادی طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از رفت‌وآمد برخی چهره‌های اصلاح‌طلب ازجمله محمدرضا عارف، مجید انصاری و محمدصادق خرازی به شورای نگهبان خبر داده بود.


برخورد برابر با اصلاح‌طلب و اصولگرا
سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با ایرنا درباره نحوه ردصلاحیت نامزدهای انتخابات در شورای نگهبان گفته که شورای نگهبان هیچ‌گاه به فردی نگفته که شما به‌دلیل رأی و پیشنهادی که داده‌اید یا نطقی که کرده‌اید صلاحیت‌تان تأیید نمی‌شود. اگر اینچنین است یک مورد را به ما اعلام کنید. اما ممکن است همین فرد در توییت یا سخنرانی در یک دانشگاه یا محلی ارکان نظام را به باد تهمت و افترا بگیرد که قطعا مورد توجه واقع می‌شود چرا که در آنجا اظهارات مجلس نیست که از مصونیت اصل۸۶ برخوردار باشد. عباسعلی کدخدایی همچنین درباره نگاه شورای نگهبان به تعلقات سیاسی نامزدها گفت: هر جایی که فارغ از مسائل سیاسی، یک اصولگرا تخلفی کرده است و در همانجا اصلاح‌طلب هم تخلف کرده است، کاملا برابر برخورد شده است. اینطور نبوده که خدای ناکرده یک نفر را نسبت به تخلفی که مرتکب شده به‌خاطر نگاه سیاسی از او بگذریم. من می‌توانم این را به‌صورت مطلق در این ۱۸سالی که در شورای نگهبان حضور دارم، قول بدهم.

این خبر را به اشتراک بگذارید