• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
دو شنبه 25 آذر 1398
کد مطلب : 90451
+
-

در حاشیه سیاست

  صدا‌وسیما در جریان تصمیم بنزینی بود 
الیاس حضرتی که به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه‌ای که سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین تصمیم‌گیری کردند حضور داشت، گفته است:  غیر از تلویزیون بقیه رسانه‌ها در جریان این تصمیم نبودند. صداوسیما در جریان بود و به آنها دستور داده شده بود که برای توجیه این کار تمهیداتی بیندیشند اما متاسفانه کار خیلی ضعیفی در سطح پایینی انجام شد. من معتقدم نبود پیوست رسانه‌ای جزو ضعف‌های این کار بود. به نظر من حداقل 3ماه نیاز به کار رسانه‌ای بود و باید همه رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، روزنامه‌ها و  مجلات و افراد شاخص رسانه‌ای از این موضوع خبردار می‌شدند.

  فرق روحانی با خاتمی و هاشمی
صادق خرازی، مشاور رئیس دولت اصلاحات، در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره علت فاصله‌ گرفتن روحانی از اصلاح‌طلبان، با بیان اینکه  ویژگی‌های شخصیتی افراد مهم است، اظهار داشت: شخصیت کاریزماتیک، می‌تواند همه را به‌سمت خود جذب کند که این جزو نکات مثبت یک رهبر دولت است. به گزارش ایسنا، خرازی با بیان اینکه روحانی فاقد این ویژگی‌ها بود تا موقعیت به‌دست‌آمده را حفظ کند، گفت: پهلوان و قهرمان شدن سخت نیست، بلکه پهلوان و قهرمان ماندن سخت است. آقای روحانی از  نخبگان فاصله گرفت. اینکه در ماه رمضان به نخبگان یک شام بدهد و چند اقدام شکلی انجام شود، معنای این کار، بهره‌گیری از جریان‌های سیاسی و نخبگان نیست. سفیر پیشین ایران در پاریس، در مقایسه روحانی با خاتمی و هاشمی گفت: زمانی که خاتمی می‌خواست سیاست‌های تعدیل اقتصادی را اجرا کند، با تمام نخبگانی که تعداد زیادی از آنها به خاتمی رای نداده بودند جلسه گذاشت. خاتمی به مدیران اعتماد می‌کرد و به آنها موقعیت می‌داد. خرازی ادامه داد: هاشمی نیز همواره از عقل جمعی استفاده می‌کرد و در تصمیم‌های بزرگ، مجموع نیروهای کیفی نظام را جمع می‌کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید