• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 25 آذر 1398
کد مطلب : 90406
+
-

آزاد‌سازی‌ سهام عدالت در انتظار اذن رهبری

بعد از یک دهه بلاتکلیفی، بالاخره لایحه ساماندهی سهام عدالت چندی پیش در کمیسیون ویژه اصل 44مجلس تصویب شد و برای تصمیم‌گیری درصحن علنی به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد. با این حال به‌نظر می‌رسد براساس گفته‌های وزیر اقتصاد اجازه طرح و تصویب آن در صحن علنی منوط به اذن رهبری است.

به گزارش همشهری، لایحه سهام عدالت که 2 سال پیش به مجلس ارسال شده بود به تازگی درکمیسیون ویژه اصل 44مجلس تصویب شده و امیدواری‌ها برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت را بیشتر کرده است. سهام عدالت برای نخستین بار در سال 86 واگذار شد اما از آن زمان تاکنون مردم اجازه خرید و فروش سهامشان را ندارند. به گفته نماینده‌های مجلس، مجوز آزاد‌سازی‌ یا خرید و فروش سهام عدالت فقط درصورت تصویب لایحه در مجلس با تعیین شرط و شروط مختلف صادر خواهد شد؛ با این حال براساس تازه‌ترین گفته‌های فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی احتمالا تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس منوط به اذن رهبری است.
فرهاد دژپسند در تازه‌ترین اظهارنظرش با اشاره به دیدارش با مقام معظم رهبری گفت: یکی از بحث‌هایی که در دیدار با مقام معظم رهبری مطرح شد، راجع به آزادسازی سهام عدالت بود. قرار شد یک نامه‌ای را من و حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ خدمت ایشان بنویسیم و ایشان در آن زمینه هم راهنمایی‌های لازم را بفرمایند.
او با بیان اینکه 10سال از واگذاری سهام عدالت به مردم گذشته، ولی مردم نمی‌توانند مولد این سهام باشند و آن را فعال کنند، گفت: بحث‌ ما این بود که این سهام باید آزاد شود و دارنده‌ آن خودش قبول مسئولیت کند و عهده‌دار شود. اگر خواست، این سهام را نگه دارد وگرنه آن را واگذار کند؛ تصمیم به‌عهده خودش باشد.
وزیر اقتصاد تأکید کرد: مورد بعدی هم بحث تعاونی‌های استانی است که چون قبلاً با اذن و موافقت رهبر معظم انقلاب آن کار انجام شده، لازم است ما الان دوباره نظر ایشان را بگیریم و چون در مجلس بررسی نهایی آن طی شده و در آستانه ارائه‌ در صحن علنی است، این کار را بکنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید