• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 آذر 1398
کد مطلب : 90128
+
-

درخواست رئیس‌جمهور از مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصویب FATF

بهانه دست دشمنان ندهیم

بهانه دست دشمنان ندهیم

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: لوایح چهارگانه‌ای قبلاً به مجلس ارائه کردیم که برخی از آنها تصویب شده و برخی هنوز در پیچ و خم‌های اداری است. وی از مجلس شورای اسلامی و دولت در تدوین و تصویب این لوایح تشکر کرد و گفت: امیدوارم برخی دستگاه‌های دیگر هم در این زمینه تدبیر کنند تا از آن عبور کنیم که دشمنان نتوانند تهمت بزنند و بهانه‌ای به‌دست آنان ندهیم.
اشاره رئیس‌جمهور به معطل ماندن لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشخصا لایحه پالرمو – مقابله با جرائم سازمان یافته بین‌المللی - و CFT - مقابله با تامین مالی تروریسم- است. گروه ویژه اقدام مالی (FATF) 26مهرماه برای آخرین بار مهلت ایران برای اجرای توصیه‌های خودش را به‌مدت 4‌ماه تمدید کرد و درصورت اجرا نکردن این توصیه‌ها، ایران به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی برمی‌گردد.
روحانی با بیان اینکه مبارزه با فساد و توسعه سلامت در جامعه را باید از زیربنا آغاز کنیم و لوایحی که دولت ارائه داده همه زیربنایی است، به لایحه مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم که در مجمع متوقف شده است اشاره کرد و گفت که تصویب این لوایح جایگاه ایران را در دنیا برای همه روشن می‌کند که این کشور ضد‌تروریسم و قربانی تروریسم است و کشور ضد‌فساد هستیم.
نباید هیچ‌چیزی از مردم مخفی بماند
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نباید هیچ‌چیزی از مردم مخفی بماند و باید هر کاری که انجام می‌شود برای مردم توضیح داده شود، اظهار داشت: اگر مشکل تحریم داریم باید خیلی صریح ابعاد آن برای مردم شرح داده شود و دروغ نگوییم که همه‌‌چیز گل و بلبل است و باید واقعیت‌ها را هر آنچه است و هر چه درست است، به مردم بگوییم. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی خاطرنشان کرد: اگر تصمیمی گرفته شده و هر سه قوه آن را پذیرفته‌اند، صراحتاً بگوییم که همه نسبت به این تصمیم یکی بودیم، البته ممکن است، کسی مطرح کند که با شیوه بهتری نیز امکان اجرای این تصمیم وجود داشت و این هیچ اشکالی ندارد. رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت به وعده‌هایی که به مردم در زمینه‌های مختلف ازجمله آزادی مردم، فضای مجازی، علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، خودکفایی در زمینه کشاورزی و انرژی، توسعه رفاه مردم و افزایش خطوط ریلی داده است در حد توان عمل کرده و چنانچه تحریم نبود و شرایط سال‌های 95و 96وجود داشت، بی‌تردید، سرعت اقدامات دولت نیز بیشتر بود. روحانی  اظهار داشت: یا باید تحریم‌ها را دور بزنیم و یا دشمنان را وادار کنیم تا توبه کنند و دولت مصمم است، هم با تقویت تولید داخلی و هم از طرق مختلف ازجمله مذاکره این توطئه را در هم بشکند و در این راستا دولت در چارچوب خطوط قرمز نظام حرکت کرده و از آن عبور نخواهیم کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید