• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 20 آذر 1398
کد مطلب : 90027
+
-

شرور خطرناک، عامل حمله به وکیل حامی محیط‌زیست

شرور خطرناک، عامل حمله به وکیل حامی محیط‌زیست


عامل پرتاب بمب دست‌ساز به دفتر وکیل حامی محیط‌زیست و حمله خونین به وی در شهرستان بهبهان، مرد شروری بود که تا حالا چندین بار به جرم شرارت و درگیری دستگیر شده است.
به گزارش همشهری، در روزهای نهم و دوازدهم آذرماه 2حمله عجیب به محمد داسمه، وکیل دادگستری که به وکیل حامی محیط‌زیست معروف شده، انجام شد. حمله نخست با استفاده از یک بمب‌ دست‌ساز صورت گرفت که خوشبختانه تلفات و آسیب جانی نداشت، اما دومین حمله باعث بستری شدن این وکیل جوان در بیمارستان شد.
داسمه در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: حدود ساعت 11:30نهم آذرماه، زمانی که خودم برای کار وکالت در اهواز بودم، فردی که سرتاپا مشکی پوشیده و صورتش را پوشانده بود به دفتر رفته و بمب دست‌سازی را به سمت در دفتر پرتاب کرده بود. دفتر من در یک مجتمع در یکی از نقاط اصلی شهر است و آنطور که دوربین‌های مداربسته نشان می‌‌دهند، این فرد به‌دلیل اینکه آسانسور خراب بوده، از طریق پله‌ها خودش را به طبقه سوم و دفتر من رسانده و بمب را به سمت در دفتر پرتاب کرده و سپس گریخته بود. شدت انفجار به حدی بود که در کاملا تخریب  و آسیب زیادی به دفترم وارد شده اما خوشبختانه کسی در دفتر نبود و آسیب ندیده بود. وی ادامه می‌دهد: بعد از اطلاع از این حادثه، شکایت کردم و مأموران پلیس تحقیقاتی را برای شناسایی و دستگیری مرد سیاه‌پوش شروع کردند. اما چند روز بعد یعنی دوازدهم آذرماه اتفاق دیگری رخ داد. حدود ساعت 12ظهر بود و من از دادگستری پیاده به سمت خانه‌ می‌رفتم. نزدیکی‌های خانه بودم که 2موتورسوار به من حمله کردند. آنها چماق در دست داشتند و شروع کردند به زدن من. طوری که آسیب جدی به سر و کلیه‌هایم وارد شد. من آنها را نمی‌شناختم و دوربین‌های مداربسته بخشی از صحنه این حمله را ضبط کرده‌اند. ضربات آنها آنقدر شدید بود که حالم بسیار بد شد و پس از فرار مردان مهاجم به بیمارستان منتقل شدم. هنوز هم سر و کلیه‌هایم به‌خاطر ضربات چماق درد می‌کند.
پس از حمله دوم به این وکیل دادگستری تحقیقات پلیسی برای دستگیری مهاجمان با جدیت بیشتری ادامه پیدا کرد. داسمه یکی از وکلای دادگستری است که بیشتر شهرتش را به واسطه فعالیت در حوزه پرونده‌های مرتبط با محیط‌زیست به‌دست آورده است. پرونده‌هایی مثل ویلاسازی و اجرای طرح گردشگری غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز، پروژه گردشگری آشوراده و زمین‌خواری‌های تنگ تکاب که در آنها به‌عنوان وکیل از حقوق عامه مردم دفاع کرده است. همین   احتمال ارتباط این حملات با پرونده‌هایش را قوت می‌بخشید. تحقیقات پلیس برای دستگیری مهاجمان ادامه داشت تا اینکه روز گذشته فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان از دستگیری ضارب این وکیل خبر داد. سرهنگ عزیزی گفت: مأموران پلیس اطلاعات با بررسی دقیق مستندات وقوع جرم و با انجام تحقیقات لازم، هویت عامل آن را شناسایی و تلاش همه‌جانبه را برای دستگیری این شرور متواری آغاز کردند. وی افزود: با رصد شبانه‌روزی محل‌های احتمالی اختفای متهم، سحرگاه دیروز این متهم شرور پس از هماهنگی با مقام قضایی  در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده دارای سوابق عدیده شرارت، چاقوکشی، درگیری و دیگر جرایم خشن است، افزود: متهم ضمن اقرار به‌وقوع بزه، انگیزه خود را اختلاف شخصی با وکیل دادگستری اعلام کرد و پس از معرفی به مرجع قضایی، راهی زندان شد. محمد داسمه اما می‌گوید: در این مدت مأموران پلیس و دستگاه قضایی با جدیت پیگیر پرونده بودند و تحقیقات مأموران شبانه‌روزی بود تا اینکه دیروز به من خبر دادند متهم را دستگیر کرده‌اند. شنیده‌ام که این فرد سوابق کیفری زیادی دارد و چندین حکم قطعی علیه او صادر شده است. سوابقی از قبل چاقوکشی، تخریب ماشین، آتش زدن خانه و...
وی درباره اعترافات متهم نیز می‌گوید: اینکه متهم مدعی شده اختلاف شخصی با من داشته است، نکته عجیبی نیست. چرا که همه افرادی که برای گوشمالی دادن کسی اجیر می‌شوند پس از دستگیری همین اعترافات را به زبان می‌آورند. با این حال هنوز مشخص نیست که این فرد درخصوص کدام پرونده اجیر شده بود که به من حمله کند. چون من علاوه بر پرونده‌های محیط‌زیستی، پرونده‌های عادی نیز داشتم و دارم و پیش از این نیز درباره آنها تهدید شده بودم. امیدوارم در ادامه تحقیقات راز این ماجرا فاش شود.


تصویر دوربین مدار بسته از عامل انفجار دفتر وکیل
 

این خبر را به اشتراک بگذارید