• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 20 آذر 1398
کد مطلب : 90025
+
-

پایان گروگانگیری ایرانشهر در 6ساعت


مرد جوان که با دست و پای بسته در یک کپر در روستایی دور افتاده زندانی شده بود و گروگانگیران برای آزادی‌اش پول زیادی خواسته بودند فکرش را هم نمی‌کرد که 6ساعت بعد از این آدم‌ربایی مخوف با سرعت عمل پلیس آزاد شود. 
به‌گزارش همشهری، چند روز قبل مرد 31ساله‌ای به نام محمد در خیابان هنرمندان ایرانشهر در حال قدم زدن بود. او به سوی خانه‌اش حرکت می‌کرد که ناگهان دو خودروی پژو405 و پژو پارس کنارش متوقف و 5نفر از خودروها پیاده شدند. آنها در یک لحظه دور محمد را گرفتند و او را به زور سوار خودرو کردند و با خود بردند. آن لحظه خیابان خلوت‌تر از همیشه بود و هیچ‌کس نبود که به مرد جوان کمک کند و آدم‌ربایان خیلی سریع از آنجا گریختند. محمد یکی از آدم‌ربایان را می‌شناخت. آنها از مدتی قبل به خاطر معامله‌ای که با یکدیگر انجام داده بودند با هم دچار اختلاف مالی شده بودند. مرد آدم‌ربا مدعی بود که از محمد طلبکار است اما محمد می‌گفت که هیچ بدهی‌ای ندارد تا اینکه این گروگانگیری اتفاق افتاد. آنها محمد را به روستای دامن منتقل کردند و او را با دست و پای بسته در یک کپر انداختند. سرکرده گروگانگیران مدام محمد را تهدید می‌کرد که باید پولش را بدهد و تا زمانی که طلبش را نگیرد او را در همین شرایط نگه می‌دارد. در این شرایط بود که مرد آدم‌ربا با برادر محمد تماس گرفت و تهدید کرد تا وقتی طلبش را نگیرد محمد را رها نمی‌کند و حتی ممکن است او را به قتل برساند.
ساعتی از این گروگانگیری گذشته بود که ماجرا به پلیس گزارش شد. در شرایطی که حدود 6ساعت از این ماجرا می‌گذشت ماموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد ربوده شده در روستای دامن نگهداری می‌شود. به این ترتیب گروهی از مأموران با هماهنگی قاضی کشیک راهی آنجا شدند و توانستند محمد را درحالی‌که با دست و پای بسته به تنهایی در یک کپر زندانی شده بود آزاد کنند.هرچند با آزادی محمد، بخش مهمی از ماموریت مأموران پایان یافته بود اما بخش دوم، دستگیری آدم‌ربایان بود. با ادامه تحقیقات کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد عامل اصلی گروگانگیری به منطقه چاه جمال گریخته است. مأموران با شناسایی محل دقیق مخفیگاه این مرد ساعتی بعد موفق شدند او را دستگیر کنند. سردار احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: آنطور که شواهد و مدارک به‌دست آمده نشان می‌دهد 5نفر در این گروگانگیری دست داشتند که سرکرده آنها دستگیر شده و تلاش‌ برای بازداشت 4متهم دیگر ادامه دارد. وی گفت: متهم اختلافات مالی با مرد ربوده شده را انگیزه اصلی این آدم‌ربایی اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :