• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 19 آذر 1398
کد مطلب : 89962
+
-

پیشگویی‌های هواشناس مجازی

در جست‌وجوی برترین اپلیکیشن‌های هواشناسی

سمیرا رحیمی_روزنامه نگار

زمستان در راه است. نباید بی‌گدار به آب زد؛ به‌ویژه اگر در شهرهای بزرگی زندگی کنید که هر لحظه در معرض خطر گیر افتادن در گره‌های ترافیکی، تأخیر ناوگان حمل‌ونقل عمومی، کمیابی تاکسی‌های شهری و مسدود‌شدن ناگهانی مسیرها قرار داشته باشید. در چنین شرایطی، بهترین ابزاری که می‌تواند در خودداری از مواجه شدن با چنین شرایطی به شما کمک کند، گوشی موبایل‌تان است؛ البته درصورتی که اینترنت وصل باشد.
گوشی‌های موبایل بهترین وسیله برای آگاهی از وضعیت آب و هوای منطقه سکونت به‌شمار می‌روند. استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف هواشناسی می‌توانند با ارسال پیام‌های هشدار درباره وضعیت‌های وخیم آب و هوایی مانند توفان‌های شدید، صاعقه و بارش سنگین برف یا باران، افراد را با آگاهی و آمادگی بیشتری روانه خیابان‌ها سازند. اما برای انتخاب بهترین اپلیکیشن در میان انبوه اپلیکیشن‌های پیش‌بینی آب و هوا، باید ویژگی‌ها و کارایی‌های آنها را به دقت بررسی کرد؛ کاری که وب‌سایت‌های فناوری مشهوری مانند سی‌نت یا پاپیولار ساینس به‌صورت دوره‌ای انجام می‌دهند.
      
اپلیکیشن شبکه ودر (Weather)

یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های هواشناسی موجود به شمار می‌رود که تمامی پیش‌بینی‌های ارائه شده در شبکه تلویزیونی مشهور ودر در آن گنجانده شده ‌است. این اپلیکیشن که نسخه اندروید و آی‌او‌اس آن در فروشگاه‌های اپلیکیشن در دسترس است اطلاعاتی درباره وضعیت کنونی آب و هوا، پیش‌بینی آینده آب و هوا، نقشه‌های ماهواره‌ای از شرایط جوی، وضعیت ترافیک جاده‌ها و خیابان‌ها، انواع ویدئو‌ها و گزارش‌های دیگر را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. همچنین قابلیت تنظیم زنگ هشدار برای وضعیت‌های خطرناک آب و هوایی یا ‌هشدارهای دولتی در این اپلیکیشن‌ها گنجانده شده‌است.

اَکیوودر (AccuWeather)

 اپلیکیشن نسبتا کامل دیگر هواشناسی است که مشابه اپلیکیشن شبکه ودر، راهنمایی‌های عملی زیادی در رابطه با آنچه باید در روز جدید انتظارش را بکشید، در اختیارتان قرار می‌دهد. این اپلیکیشن وضعیت آب و هوای کنونی را در صفحه اصلی خود نمایش می‌دهد و در صفحات بعدی، پیش‌بینی هوای چند روز آینده، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت برای مکانی که کاربر در آن حضور دارد و نقشه‌های ماهواره‌ای قابل تنظیم را می‌توان مشاهده کرد. این اپلیکیشن نیز از قابلیت تنظیم هشدار وضعیت‌های وخیم آب و هوایی برخوردار است.

ودرآندرگراند (Weather Underground)

 این اپلیکیشن برای کاربرانی مناسب است که به‌دنبال پیش‌بینی دقیق آب و هوای مناطقی دیگر، جز محل سکونت خود هستند. این اپلیکیشن که برای دستگاه‌های اندروید و ‌آی او اس عرضه شده ‌است، ‌قدرت سرویس‌های هواشناسی ملی را با گزارش‌های درلحظه آب و هوای 250هزار ایستگاه هواشناسی محلی ادغام کرده ‌است تا دقیق‌ترین رصد‌های هواشناسانه محلی و پیش‌بینی‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. این اپلیکیشن که جز داده‌های دقیق، از نظر بصری نیز به زیبایی طراحی شده‌ است، پیش‌بینی ساعتی و روزانه و دیگر جزئیات آب و هوایی و سلامتی را اعلام می‌کند و مشابه اپلیکیشن‌های قبل، از قابلیت تنظیم هشدار شرایط بد آب و هوایی برخوردار است.

دارک اسکای(آسمان تاریک)

 این اپلیکیشن آی‌او‌اس و اندروید نه فقط به این دلیل که پیش‌بینی دقیق هوا را لحظه به‌لحظه متناسب با موقعیت دقیق کاربر دراختیار او قرار می‌دهد ‌و نه به‌خاطر پیش‌بینی‌های دقیق روزانه و هفتگی‌اش یا قابلیت تنظیم هشدار‌های آب و هوایی براساس اطلاعیه‌های دولتی، دما، بارش برف و باران، سرعت باد، نوسانات رطوبت یا شاخص تشعشعات فرابنفش در لیست برترین اپلیکیشن‌های هواشناسی قرار نگرفته‌است. دلیل اصلی محبوبیت این اپلیکیشن، فارغ از تمامی ویژگی‌هایی که درباره‌اش گفته شد، لذتبخش‌بودن استفاده از نقشه‌های دمایی و ماهواره‌ای آن است.

کروت ودر (Carrot Weather)

 این اپلیکیشن صرفا برای استفاده کاربران گوشی‌های اپل طراحی شده ‌است و اگرچه داده‌های هواشناسانه خود را از اپلیکیشن دارک اسکای دریافت می‌کند و متناسب با موقعیت کاربر این اطلاعات را در اختیار او قرار می‌دهد، ارائه متفاوت پیش‌بینی‌ها و تفسیرهای هواشناسی در قالب تصاویر گرافیکی جذاب، ‌این اپلیکیشن را به یک هواشناس کوچک دقیق و قابل حمل تبدیل کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید