• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 آذر 1398
کد مطلب : 89673
+
-

بورس ماهی‌فروشان بعثت

   اگر با وجود افزایش قیمت‌ها هنوز هم ماهی و آبزیان سهمی در سبد مصرفی شما داشته و خواستار خرید این اقلام با قیمت و کیفیت مناسب هستید، باید شال و کلاه کرده و راهی راسته بازار ماهی‌فروشان بعثت شوید؛ راسته بازاری که بیش از 90درصد کسبه آن از بازار ماهی‌فروشان سرچشمه به این محل نقل مکان کرده‌اند.
   این راسته بازار، بورس اصلی خرید و فروش ماهی در پایتخت است که به سامانه عرضه عمده آبزیان نیز معروف شده. تنوع عرضه انواع ماهیان پرورشی و دریایی شمال و جنوب کشور در این راسته در نیمه نخست سال به 60نوع با حجم تخلیه روزانه 50تا 70تن و در نیمه دوم سال به 70نوع و حجم تخلیه 400تا 600تن هم می‌رسد.
   تنوع عرضه ماهی در این راسته بازار که اغلب محصولات تازه را عرضه و نیاز شهرستان‌های همجوار مانند کرج، قزوین، شهریار و... را تامین می‌کند، بنابر فصل صید متغیر است به‌نحوی که با ممنوعیت صید ماهیان شمال از فروردین تا مهر‌ماه هر سال، عرضه ماهیان پرورشی و جنوب افزایش می‌یابد.
   از نظر بهداشت و سلامت نیز مشتریان این راسته بازار دغدغه کمتری نسبت به سایر مراکز فروش ماهی در سطح تهران دارند؛ چرا که روزانه 3دامپزشک مستقر در این محل، کیفیت و سلامت انواع ماهیان عرضه شده را بررسی و تأیید می‌کنند.
   این راسته بازار از 3سالن تشکیل شده که 2سالن آن با 66غرفه به عرضه انواع ماهیان شمال و جنوب اختصاص داشته و سالن شماره 3محل عرضه میوه و سبزی‌های تازه است. تبلیغات کلامی و با صدای بلند ماهی‌فروشان برای جذب مشتری از دیگر ویژگی‌های این راسته بازار است.
  از نظر ساعت کار نیز گرچه فعالیت این راسته بازار برای کادر پزشکی، عمده‌فروشان و کارگران ازساعت 5صبح شروع می‌شود اما برای غرفه‌داران، همانند سایر میادین میوه و تره‌بار شهرداری ساعت کار از 8تا 13و بعدازظهرها از 15تا 20است که در روزهای تعطیل به یک شیفت 8تا 13کاهش می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید