• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89603
+
-

ابوترابی‌فرد: هر خط مترو ۱۰ درصد عوامل آلودگی را کاهش می‌دهد

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به راهکارهای صرف درآمد حاصل از اجرای طرح اصلاح سوخت گفت: از جیب ملت ایران، فقرا و نیازمندان به اغنیا و ثروتمندان کمک می‌کنیم؛ به خدا سوگند این راه اداره کشور نیست. ما خطا کردیم و واقعیت‌های اقتصاد کشور را با شما مردم در میان نگذاشتیم. به گزارش فارس، امام جمعه موقت با اشاره به تقصیرات و قصورات احتمالی در اجرای این طرح گفت: نباید این امر مهم و خطیر را که می‌توانست با اجماع نخبگان سیاسی و علمی و حمایت ملت بزرگ نقشه راه وحدت و اقتدار ملی شود، به بستری برای سوءاستفاده بیگانگان، سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی تبدیل کرد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران همچنین یادآور شد: امروز با فاصله، کمترین هزینه ساخت مترو در دنیا در اختیار ملت ایران است. هنگام پیروزی انقلاب اسلامی گام گره‌گشایی برای این وسیله حمل و نقل عمومی، برداشته نشده بود؛ امروز تهران با ۲۴۰ کیلومتر طول مترو، پانزدهمین شهر دنیا در برخورداری از این وسیله حمل و نقل است. وی با بیان اینکه به لحاظ خطوط در حال ساخت پنجمین کلانشهر جهان هستیم، گفت: اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است، کار بزرگ مدیریت برآمده از دانش و تعهد است.
ابوترابی فرد همچنین خاطرنشان کرد: با اجرای طرح اخیر در افزایش نرخ سوخت، حدود ۱۱ درصد افزایش بهره برداری از مترو در تهران را داشتیم که در سراسر کشور رخ داده است؛ هر خط مترو تا حدود ۱۰ درصد عوامل تأثیرگذار در آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که اخیرا دیده‌ام از آغاز اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و در همین چند روز عبور و مرور 200 هزار خودروی تک‌سرنشین در تهران کاهش یافته است. آثار طرح را ببینید؛ لذا اگر گام‌های درست برداریم کشور با یک تحول عظیم در همه حوزه ها روبه‌رو می شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید