• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89491
+
-

نشست خبری سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت برگزار شد

شمارش معکوس برای آغاز

شمارش معکوس برای آغاز


یک نشست بارانی در روزهایی که تهران می‌خواهد نفس بکشد و «حقیقت» زندگی را دوباره از نو در آسمان کشف‌کند. با این پیش‌فرض محمد حمیدی‌مقدم و شهنام صفاجو، دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره سینما‌حقیقت در آستانه سیزدهمین دوره برگزاری این جشنواره رو‌به‌روی اهالی رسانه نشستند و جزئیات جدیدی از این رویداد را در اختیار خبرنگاران قرار دادند.
نشست با ارائه آمار رشد 8درصدی ارائه آثار مستند به دبیرخانه جشنواره و البته ارسال مستندهایی از 73شهر کشور برای انتخاب در جشنواره آغاز شد. دبیر جشنواره همچنین با اشاره به اینکه 13 فیلم در بخش کارآفرینی در جشنواره امسال به نمایش درمی‌آیند از حضور 54فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره هم خبر داد. حضور 62فیلم مستند بلند، نیمه‌بلند و کوتاه فهرست فیلم‌های بخش مسابقه ملی را تکمیل کرده‌اند و توجه ویژه به سینمای مستند بالکان و همچنین مرور آثار جشنواره میلینیوم بلژیک سبد فیلم‌های جشنواره سیزدهم را پربارتر خواهد‌ کرد.
حمیدی‌مقدم در بخش دیگری از حرف‌هایش با اشاره به اینکه رضا عابدینی مدیریت هنری جشنواره امسال سینما‌حقیقت را در امور تبلیغاتی بر عهده دارد از تلاش برای احیای هویت کارتی برای مخاطبان جشنواره خبر داد و گفت: «تصمیم داریم به جز دارندگان کارت که شامل اعضای باشگاه، اهالی رسانه و مستندسازان می‌شود برای سانس‌های ویژه صبح با بلیت 10هزارتومانی به‌صورت محدود بلیت‌فروشی کنیم.» موضوع دیگر مورد توجه تقاضای 13استان برای میزبانی همزمان از جشنواره و اضافه شدن یک سالن سینما در موزه سینما برای استفاده تماشاگران علاقه‌مند فیلم‌های جشنواره است.
دبیر جشنواره سینماحقیقت در بخش دیگری از حرف‌هایش به حضور فیلم مستند «سرزمین عسل» که یکی از مستندهای اسکاری امسال است، نمایش فیلمی ساخته فرزند آندره تارکوفسکی، شب بزرگداشت احمد ضابطی‌جهرمی و منوچهر طیاب در جشنواره پیش‌رو اشاره کرد.
موضوع فیلم مستند بهمن کیارستمی درباره پروانه اعتمادی هم یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست بود. دبیر جشنواره با اشاره به اینکه این فیلم به لحاظ ساختاری و محتوایی فیلم مهمی است، تأکید‌ کرد:« متأسفانه فیلم به‌دلیل بحث حجاب قابلیت نمایش در جشنواره را نداشته و در مرحله انتخاب کنار گذاشته شده است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید