• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89489
+
-

در خانه را بستند

امروز؛ پایان اکران فیلم کیانوش عیاری

در خانه را بستند

امروز چهارشنبه ۱۳آذرماه، آخرین روز نمایش فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری خواهد بود. این فیلم که 3بار تاکنون توقیف و رفع توقیف شده با وجود اکران محدود فقط در سینماهای تهران امروز به پرونده نمایش عمومی خود مهر تمام شد، می‌زند. خبر عجیبی است. درست به اندازه همه کش و قوس‌های عجیب و غریبی که یک دهه این فیلم را معطل نگه داشت و حالا هم که بالاخره هزار و یک راه پر پیچ و خم برای نمایش عمومی فیلم طی شده خبر می‌رسد که بیست و چند روز برای گشوده بودن درهای خانه پدری کافی است و خلاص.
فیلم با توجه به زمان کوتاه نمایش و البته محدودیت بی‌سابقه سالن نمایش، فروش بدی هم نداشته و حتی پخش‌کننده فیلم از روند فروش راضی است اما ظاهرا خیلی‌ها مایلند تا هرچه زودتر کار را یکسره کنند و خانه پدری بایگانی شود.
البته برخی خبرها که در اختیار همشهری قرار گرفته حکایت از آن دارد که در آخرین مرحله توقیف فیلم و مذاکرات برای رفع توقیف، از سازندگان تعهدی گرفته شده که فیلم زمان کوتاهی روی پرده بماند و حالا هم این پایان زودهنگام اکران نشانی از همان ماجراست. خانه پدری با هر فراز و فرودی در نمایش و اکران و توقیف و رفع توقیف اما بی‌تردید یکی از مهم‌ترین فیلم‌های اجتماعی سینمای ایران است که پس از این ماجراها هم بسیار دیده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید