• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89478
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1wjYo
+
-

راهکار برای تمیز کردن گوشی موبایل

راهکار برای تمیز کردن گوشی موبایل

گوشی‌های موبایل آن‌قدر در همه جا دستمان هستند که خیلی سریع کثیف می‌شوند. به همین‌خاطر خیلی‌ها بعد از مدتی یاد تمیز کردن و نظافت آنها می‌افتند. اما تمیز کردن گوشی‌های تلفن‌همراه ترفندهای خاص خود را دارد تا باعث ضرر رسیدن به آن نشود.

آماده‌سازی 
اگر از کیس محافظ استفاده می‌کنید، برای تمیز کردن گوشی ابتدا این کیس را از بدنه جدا کنید. برای اینکه کیس مذکور به‌خوبی تمیز شود، از آب گرم استفاده کنید. همچنین هنگام تمیز کردن آن به حفره‌های مربوط به پورت‌ها و دوربین و جایگاه دکمه‌ها توجه کنید. با جدا کردن کیس محافظ، می‌توانید گردوخاک‌های انباشته‌شده در بخش‌های مختلف گوشی خود را به‌راحتی مشاهده کنید.

تمیز کردن نمایشگر 
نمایشگر حساس‌ترین بخش گجت شماست و به همین‌خاطر برای تمیزکردن آن باید احتیاط زیادی به خرج دهید. خوشبختانه گوشی‌های موبایل برای اینکه نمایشگرشان چربی اثر انگشت را تا حد زیادی به‌ خود جذب نکنند، روی آن پوشش محافظ الئوفوبیک(oleophobic) قرار می‌دهند.
برای اینکه هنگام تمیز کردن نمایشگر به پوشش محافظ الئوفوبیک آسیب نرسانید، تنها از مقدار اندکی آب استفاده کنید و مواد شوینده‌ دیگری به کار نبرید. برای تمیز کردن نمایشگر، از پارچه‌هایی استفاده کنید که برای تمیز‌کردن عینک طبی و لنز دوربین استفاده می‌شوند و در مغازه‌های مربوط به این اجناس، به‌راحتی می‌توانید چنین پارچه‌هایی را خریداری کنید. با استفاده از آب، اندکی پارچه مذکور را نمناک کنید. در ضمن اگر گوشی شما قدیمی است و فکر می‌کنید پوشش الئوفوبیک نمایشگر آن دیگر عملکرد قابل‌توجهی ندارد، می‌توانید یک محافظ صفحه ‌نمایش مجهز به این پوشش را خریداری کنید.

تمیزکردن پورت‌ها 
به گزارش همشهری، اگر فرایند شارژ گوشی‌تان قطع و وصل می‌شود یا به‌طور کلی در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوید، بهتر است که ابتدا پورت شارژ آن را تمیز کنید. توصیه می‌شود که برای تمیز کردن بخش‌های مختلف، هوای فشرده مورد استفاده قرار نگیرد. پورت شارژ هم از این قاعده مستثنا نیست.
یکی از بهترین ابزارها برای تمیز کردن این بخش، سوزن مخصوص مربوط به سیم‌کارت است. اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید، بهتر است از سوزن‌های معمولی، گیره کاغذ و موارد مشابه استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید پورت شارژ را به خوبی تمیز کنید. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که هنگام انجام این کار، فشار زیادی وارد نکنید و تمرکز خود را عمدتا به همان بخش ابتدایی پورت معطوف کنید و نوک سوزن را تا حد زیادی به داخل گوشی فرو نبرید.

تمیز کردن اسپیکر و حفره‌های میکروفن
حفره‌های مربوط به اسپیکر و میکروفن حسابی مهم هستند. تمیز کردن این حفره‌ها چندان ساده نیست و معمولا گردوغبار و ذرات خارجی خیلی راحت می‌توانند این مسیر را تا حد زیادی مسدود کنند. همانطور که گفتیم برای تمیز کردن گوشی از هوای فشرده استفاده نکنید و در عوض، با بهره‌گیری از یک مسواک نرم، این مناطق را تمیز کنید. برخی از افراد توصیه می‌کنند که بعد از این کار، به‌عنوان مرحله آخر، از خلال دندان برای تمیزکردن این حفره‌ها بهره ببرید؛ فقط مراقب باشید که خلال دندان‌ها را تا حد زیادی به داخل فرو نبرید.

نظافت سر کابل شارژ
 کابل شارژ مهم‌ترین وسیله گوشی‌تان است. بهتر است که مرتباً نگاهی به کانتکت‌های کابل شارژ خود بیندازید؛ مثلا در گوشی‌های آیفون آنها را آن‌قدر تمیز کنید که رنگشان دوباره طلایی شود. علاوه بر این، همواره وضعیت خود کابل را زیرنظر داشته باشید و سعی کنید به‌خوبی از آن نگهداری کنید.

تمیز کردن لنز دوربین 
لنز دوربین اصلی و سلفی خیلی راحت کثیف می‌شود و با توجه به این موضوع، مرتباً باید این لنزها را با استفاده از پارچه مخصوص تمیز کنید تا کیفیت عکس‌های گرفته‌شده تحت‌تأثیر قرار نگیرد.

احتیاط درباره ضدآب‌ها 
گوشی‌های دارای استاندارد ضدآب IP67 و بالاتر، قابل‌شست‌وشو با آب هستند. اگرچه گوشی‌های ضدآب نسبتا جدید می‌توانند به‌مدت
 ۳۰دقیقه زیر آب تا عمقی حدود ۹۰ سانتی‌متر مقاومت کنند،اما بهتر است حتی همین گوشی‌ها را نیز با دستمالی مرطوب یا خیس تمیز و سپس با دستمالی نرم آب بخش‌های مختلف، ازجمله سوراخ بلندگوها و پورت‌ها را خشک کنید.

مواد شوینده ممنوع
برای اینکه هنگام تمیز‌کردن نمایشگر به پوشش محافظ الئوفوبیک آسیب نرسانید، تنها از مقدار اندکی آب استفاده کنید و مواد شوینده‌ دیگری به کار نبرید

این خبر را به اشتراک بگذارید