• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89426
+
-

در حاشیه سیاست

  رئیس صداوسیما: کوتاهی نکردیم
علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما با دفاع از عملکرد این سازمان در ماجرای سهمیه‌بندی بنزین، گفت: روز چهارشنبه پس از بازگشت رئیس‌جمهور از سفر یزد در جلسه هیأت دولت اعلام شد که این تصمیم قطعی است، اما زمان اعلام آن هنوز قطعی نبود. با وجود این، بعدازظهر همان روز در جلسه‌ای با معاونان سازمان برنامه‌ریزی‌های لازم در رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی و همراهی با دولت برای اجرای درست و موفق این طرح انجام شد. به گزارش ایسنا، علی عسکری افزود: ما کاملا مطابق برنامه‌ریزی دولت و آنچه وزیر کشور در این زمینه اعلام می‌کرد، عمل کردیم و هیچ‌گونه کوتاهی نداشته‌ایم. وی گفت: ظهر روز پنجشنبه به ما اعلام شد که قرار است این خبر ساعت۲۴ پنجشنبه‌شب روی آنتن برود و ما نیز درست مطابق آنچه وزیر کشور و دولت از رسانه ملی خواسته بودند، عمل کردیم و در این امر هیچ‌گونه کوتاهی نداشته‌ایم.

  وضعیت مجلس؛ محصول فیلترینگ
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با رکنا، درباره این مسئله که چرا نمایندگان مجلس به جای عملکرد‌ در حوزه نمایندگی به فضای رویکردهای فعالان مدنی و اجتماعی کشیده شده‌اند، گفت: وضعیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت شرایط نظارت استصوابی و حزبی‌نبودن ساختار سیاسی تعریف می‌شود. متأسفانه با سختگیری‌هایی که در این سال‌ها صورت گرفته، باعث شده تا بسیاری از افراد صالح و علاقه‌مند به کشور حاضر نباشند نامزد انتخابات شوند. این فعال سیاسی با اشاره به این مسئله که باید در مرحله نخست فیلترینگ کاملا حذف یا تعدیل جدی شود، تصریح کرد :رد‌صلاحیت باید تنها به مسائل قانونی محدود شود تا امیدی درون مردم شکل بگیرد و تعداد قابل توجهی از افراد وارد انتخابات شوند که بتوانند تحرکی به انتخابات بدهند، اما متأسفانه با توجه به شروع ثبت‌نام‌های مجلس چنین شواهدی را نمی‌بینیم.

  نوباوه: عدم‌حضور لاریجانی لطف الهی است
بیژن نوباوه، نماینده سابق مجلس و عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با نامه‌نیوز گفته است به‌خاطر شرایطی که پیش‌آمده، به‌نظرم جریان انقلابی شانس زیادی دارد و به‌احتمال زیاد ما در سال‌های آینده مجلس خوبی خواهیم داشت. وی یکی از اتفاق‌های خوب انتخابات را عدم‌حضور علی لاریجانی به‌عنوان کاندیدا دانسته و گفته است: انصراف ایشان و اطرافیان وی برای جریان انقلابی یک لطف الهی بود. نبود ایشان در مجلس طلیعه تولد یک مجلس کارآمد و بی‌حاشیه است. او مدعی شده لاریجانی عامل تفرقه بین اصولگرایان و نیروهای انقلاب بود و نبود ایشان در مجلس یک امتیاز ویژه برای مجلس آینده محسوب می‌شود.

  روزی نمایندگان با دوچرخه می‌آمدند
نجفقلی حبیبی، نماینده ادوار مجلس و عضو شورای بازنگری قانون اساسی گفته است: روزی نمایندگان با دوچرخه و تاکسی به مجلس می‌آمدند اما امروز‌ شاهدیم این فضا از بین رفته و افراد برای حضور در مجلس در جریان انتخابات پول‌های کلانی خرج می‌کنند که باید به‌دنبال ایراد کار گشت. به گزارش خانه‌ملت، وی با انتقاد از پول‌هایی که برای انتخابات مجلس خرج می‌شود، عنوان کرد: این پول‌ها مبنای فکری نداشته و امیدواریم شورای نگهبان با تلاش اجازه ندهد چنین فضاهایی بر کشور حاکم شود؛ به‌خصوص که هم‌اکنون پول‌های سنگینی برای انتخاب افراد خرج می‌شود که بسیار خطرناک است.

این خبر را به اشتراک بگذارید