• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 11 آذر 1398
کد مطلب : 89215
+
-

کلاهبرداری میلیاردی با اسناد جعلی شرکت دولتی

کلاهبرداری میلیاردی با اسناد جعلی شرکت دولتی


پسر جوان که خودش را کارگزار یکی از شرکت‌های دولتی معرفی کرده بود با استفاده از اسناد جعلی، یکی از برج‌سازان مشهور پایتخت را فریب داد و دست به کلاهبرداری میلیاردی زد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از اواسط سال گذشته در دادسرای ناحیه 3تهران آغاز شد. شاکی یکی از برج سازان مشهور بود که در دام کلاهبرداری 25ساله گرفتار شده بود. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود گفت: سال‌هاست که در کار ساختمان‌سازی‌ هستم و در تهران برج‌های زیادی ساخته‌ام. مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم با پسر جوانی آشنا شدم که خودش را کارگزار یکی از شرکت‌های ساختمانی دولتی معرفی می‌کرد. او گفت شرکت قرار است ملکی را که در منطقه نیاوران دارد تخریب کند و برج بلندمرتبه‌ای بسازد. او پیشنهاد داد با من قرارداد ببندد تا به‌صورت مشارکت در ساخت این برج را بسازیم و قرار شد برای این کار 3میلیارد تومان به او پرداخت کنم. به این ترتیب قراردادی تنظیم کردیم و درحالی‌که او گفته بود قرارداد باید محرمانه بماند من یک و نیم میلیارد تومان به‌عنوان پیش پرداخت به او دادم.
شاکی ادامه داد: او اصل سند و پروانه ساخت ملک و همچنین قرارداد که به امضای اعضای هیأت مدیره شرکت دولتی رسیده بود را به من نشان داد و به همین دلیل من به وی اعتماد کردم اما چند هفته بعد وقتی به تماس‌هایم پاسخ نداد فهمیدم که سرم کلاه رفته است.
با ثبت این شکایت تحقیقات در این‌باره به مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی سپرده شد. جوان کلاهبردار هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود و معلوم نبود کجا مخفی شده است؛ با وجود این وقتی شاکی با او تماس گرفت تلفنش را جواب داد. شاکی به او گفت حاضر است یک و نیم میلیارد تومان پول باقیمانده از قرارداد را بپردازد و جوان شیاد هم به طمع این پول با او قرار گذاشت اما وقتی در محل قرار حاضر شد خودش را در محاصره پلیس دید و دستگیر شد.
در شرایطی که تحقیقات از متهم آغاز شده بود مرد برج‌ساز که بیمار بود جان خود را از دست داد و پسرش پیگیر پرونده شد. متهم در جریان بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت: با همدستی 3نفر دیگر این نقشه را کشیدیم. ما با ارتباطاتی که داشتیم توانستیم مشخصات ملک را به‌دست بیاوریم و با اسناد جعلی اعتماد مرد برج ساز را جلب کنیم. او هم برای اینکه در این پروژه شریک شود به من یک و نیم میلیارد تومان داد.
براساس این گزارش به‌دنبال اعترافات متهم، پرونده او با صدور کیفرخواست به اتهام جعل، استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری به شعبه 1037دادگاه کیفری 2تهران مستقر در مجتمع قضایی شهید قدوسی فرستاده شد و قرار است وی به‌زودی محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید