• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 آذر 1398
کد مطلب : 89096
+
-

در حاشیه سیاست

  علم‌الهدی: مشهد، سیبل دشمن بود
سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نمازجمعه مشهد با اشاره به طرح سهمیه‌بندی بنزین و حوادث پس از آن گفت: غافلگیر کردن مردم با این شهامت، گناه نابخشودنی است که هم خلاف انسانیت و هم خلاف اسلامیت است. مهار مصرف بنزین تنها عارضه‌اش مسائل امنیتی نیست که مسئله را به شورای امنیت کشور واگذار کنیم. اصلا این فکر که از مردم بترسیم و از اعتراض مردم بترسیم با صمیمیت مسئولان و مردم منافات دارد. علم‌الهدی در بخشی از اظهارات خود گفت: مشهد سیبل دشمن بود و در همه خرابکاری‌ها هدف اولیه‌شان مشهد بود. آمادگی دستگاه‌های امنیتی ما و هماهنگی آنها با یکدیگر و با دستگاه قضایی و آمادگی مردم ما و بسیج قهرمان ما کار را به جایی رساند که کوچکترین خسارتی در این شهر به‌وجود نیاوردند و اگر این آمادگی مشهد در همه کشور بود مشکلی پیش نمی‌آمد.( ایلنا)

  درخواست‌ها برای کاندیداتوری قالیباف زیاد است
محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت و از نزدیکان محمدباقر قالیباف در گفت‌وگویی به خبرآنلاین گفت: «درخواست‌ها و مذاکره‌ها با آقای قالیباف برای شرکت در انتخاب مجلس بالاست و برخی معتقد به حضور ایشان در انتخابات ۱۴۰۰ هستند، اما اینکه ایشان در انتخابات به‌عنوان یک کاندیدا در مجلس حضور خواهند داشت یا نه، معلوم نیست و اطلاع موثقی از آخرین تصمیم ایشان نداریم. 2هفته آینده گمانه‌زنی‌ها خاتمه خواهد یافت.»

  کلاه انتخاباتی با نمد گرانی
داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به طرح استیضاح وزرا در مجلس، به نامه‌نیوز گفت: بعضی جریانات سیاسی ازجمله جبهه‌ پایداری برای انتخابات خیز برداشته‌اند. گمان آنها این است که می‌توانند از برخی نارضایتی‌های عمومی ناشی از شرایط اقتصادی و بحث بنزین و... به‌نفع خودشان در انتخابات استفاده کنند و اقداماتی مثل استیضاح پیاپی نمایندگان مجلس را در همین راستا کلید زده‌اند. البته برخی نمایندگان نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز با هدف حفظ حیثیت خود در انتخابات بعدی همین اقدام را درباره وزرای دیگر جلو بردند. به گفته قنبری، برخی نمایندگان سعی دارند از نمد گرانی‌ها و اعتراضات مردم برای خود کلاه انتخاباتی ببافند. این بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی در شرایطی که عمر مجلس رو به‌ پایان است و نمایندگان زیادی از مجلس فعلی برای انتخابات مجلس آینده کاندیدا خواهند شد، استیضاح‌کردن وزرا‌ هیچ معنا و مفهومی ندارد.

  فرمانداران برای طرح معیشت 4‌ماه آموزش دیده بودند
غلامعلی جعفر‌زاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس با انتقاد از اجرای ناگهانی افزایش قیمت بنزین توضیح داد: اگر از 10فرماندار تلفنی سؤال کنید و بخواهید درباره قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن برایتان توضیح دهند، نمی‌توانند، درحالی‌که 4ماه آموزش دیده‌اند. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به اعتمادآنلاین گفت: برای افزایش قیمت بنزین و هدفمندی یارانه‌ها 4‌ماه فرمانداران دوره دیده‌اند و قرار بود در مساجد سخنرانی کنند و وضعیت را برای مردم تشریح کنند تا برای افزایش قیمت بنزین زمینه‌سازی شود، ولی این کار را نکردند. رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه تأکید کرد: تا شب گران‌شدن قیمت بنزین من هم از این موضوع اطلاع نداشتم و از صف طولانی پمپ‌بنزین‌ها فهمیدم. دولت نباید برای گران‌کردن قیمت بنزین از اصل غافلگیری استفاده می‌کرد و در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی باب نیست.

  سنگ بنای کج
احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به روند افزایش قیمت بنزین در دولت‌های گذشته گفت: مجلس هفتم سنگ‌بنای غلطی را گذاشت و طرح تثبیت قیمت‌ها را به تصویب رساند. درحالی‌که در برنامه چهارم که در زمان دولت آقای خاتمی به تصویب رسیده بود، قرار بود هر سال متناسب با تورم، نرخ بنزین افزایش داشته باشد و این قانون اجرا نشد. در زمان آقای احمدی‌نژاد شاهد افزایش نرخ بنزین بودیم که آن هم خساراتی را برای کشور به‌دنبال داشت. آقای روحانی هم 6سال قانون را اجرا نکرد و قیمت بنزین را افزایش نداد. درحالی‌که می‌توانست به‌تدریج آن را اجرا کند، یکباره نرخ بنزین را افزایش داد که خسارتی را متوجه نظام و کشور کرد. مازنی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا که طرح افزایش قیمت بنزین متکی بر تصمیمات این تشکیلات است، باید برای مردم توضیح دهد چگونه می‌توان نرخ کالاها را کنترل کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید