• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 7 آذر 1398
کد مطلب : 88975
+
-

روایت روحانی از شب بنزین

رئیس‌جمهور: به وزیر کشور گفتم این مصوبه و تصمیم ماست؛ گفتم اجرایش با شما و صداوسیما

دولت
روایت روحانی از شب بنزین


 حسن روحانی،  رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح اصلاح قیمت بنزین به تصویب سران 3قوه رسید و با تأیید رهبری اجرا شد، گفت: این طرح، عاری از اشکال نیست و صاحب‌نظران می‌توانند با ارائه نظرات خود، در رفع مشکلات آن، یاریگر دولت باشند.
به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور که به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده است در جلسه شورای اداری این استان گفت: موضوع بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم. این را من به وزیر کشور گفتم این مصوبه و تصمیم ماست. گفتم اجرایش با شما و صداوسیما، بروید و به من هم نگویید و هر وقت شما مناسب دیدید بروید و اجرا کنید. شبی که اجرا شد من هم نمی‌دانستم که این هفته است یا آن هفته. گفته بودم که هر شبی مناسب بود اجرایش کنید.
روحانی گفت: من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت تغییر کرده، چون به شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم البته قیمت در سران 3 قوه مصوب شده بود.
روحانی ضمن بازخوانی وقفه‌هایی که در اجرای مصوبه مجلس برای افزایش قیمت بنزین رخ داده گفت: سال94 آخرین باری بود که قیمت بنزین را تغییر دادیم. 95مصمم بودم برای تغییر و وقتی همه دولت مخالفت کردند ما عقب‌نشینی کردیم. سال96 گفتیم طرح اصلاح قیمت بنزین را به مجلس ببریم و آنها هم نظر بدهند، در مجلس روی قیمت بنزین توافق شد اما رئیس مجلس و کمیسیون تلفیق پیش من آمدند و گفتند یک سال دیگر این را عقب بیندازیم و در سال97 اجرا کنیم. در سال97 خواستیم اصلاح کنیم تحریم شدید را داشتیم، خب مجدد نشستیم بحث کردیم، شد پارسال همین موقع، در دولت گفته شد تا 22بهمن صبر کنیم. چون من خدمت آقا قول داده بودم که سال 97 اجرایی می‌کنیم رفتم پیش آقا، ایشان فرمودند چرا پس اصلاح نمی‌کنید؟ گفتم دولت می‌گوید بعد 22بهمن. ایشان هم گفتند ایرادی ندارد بعد 22بهمن. بعد 22بهمن هم گفته شد الان که شب عید است گذاشتیم برای بعد از عید.
وی افزود: اردیبهشت تصمیم گرفتیم که اجرایی شود اما یک خبرگزاری با آقایی از اداره‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد و گفت بنزین پنجشنبه قیمتش تغییر می‌کند. من کرمانشاه بودم، وزیر نفت به من گفت اصلا پمپ‌بنزین‌ها راه نیست. یک راهبندان عظیم نشان دادند که کیلومترها صف بسته بودند. تانکر راه نداشت بنزین برساند، به من گفتند اگر این را لغو نکنید امشب فاجعه می‌شود. من از همان کرمانشاه گفتم لغو کنید.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این بین برخی‌ها گفتند چهارشنبه اعلام می‌کردید چرا شب جمعه اعلام کردید؟ اظهار داشت: شما ببینید اگر ما اعلام می‌کردیم همان داستان اردیبهشت تکرار و صف‌ها تشکیل می‌شد و از سوی دیگر کیسه پلاستیک می‌بستند و پر می‌کردند و صندوق عقب می‌گذاشتند، خب این کار خطرناک بود و در آن صورت به ما همین‌ها می‌گفتند این چه تدبیری است؟ این چه دولتی است؟
رئیس‌جمهور با اشاره به اتفاقاتی که پس از سهمیه‌بندی بنزین رخ داد گفت: در شب جمعه این طرح اجرا شد و روز جمعه اصلاً در این فاز نبودند که چه خبر است. از غروب جمعه برخی حرکت‌ها مشاهده شد. اینها با همه قدرت از شب شنبه وارد عمل شدند با همه توان و قدرت. فکر می‌کردند ماه‌ها طول می‌کشد و جنگ داخلی راه می‌افتد. فکر کرد‌ند با آتش زدن و اموال مردم را خرد کردن می‌توانند استقلال و آزادی را از مردم بگیرند و مردم را تسلیم کنند. مردم با صراحت و با عملشان نشان دادند که این ملت در برابر فشار و توطئه خارجی تسلیم نخواهد شد. حال ممکن است نقد داشته باشند و درست هم باشد و حق‌شان هم است نصحیت و بیان کنند اما اینکه عده‌ای بخواهند از شرایط به‌وجود آمده سوءاستفاده کرده و امنیت را دچار خدشه کنند، نمی‌شود، آنها حتی به مدرسه دخترانه هم رحم نکردند، وقتی عده‌ای مزدور، وابسته و اوباش چنین رفتار می‌کنند و بهترین پاسخ را مردم دادند.
 رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از این سفر در جمع مردم روستای زلزله‌زده دستجرد با تأکید بر اینکه دولت از هیچ کاری برای کمک‌رسانی و رفع مشکلات مردم و مناطق زلزله‌زده دریغ نخواهد کرد، گفت: دولت و همه دستگاه‌های امدادرسانی تا پایان امدادرسانی، رفع مشکلات و بازسازی مناطق آسیب‌دیده در کنار زلزله‌زدگان خواهند بود. 


افتتاح راه آهن بستان‌آباد - میانه

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه با حضور در ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد دستور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از خط آهن  بستان‌آباد-میانه را صادر کرد. انتظار برای پایان طرح دو خطه کردن خط آهن تبریز - میانه در حد فاصل میانه - بستان‌آباد 20ساله شده و تجربه ۳‌رئیس‌‌جمهوری و وعده دولت‌های گذشته را پشت سر گذاشته بود. این خط ریلی در 6قطعه و به طول 132کیلومتر با هزینه 5هزار میلیارد ریالی از ایستگاه میانه شروع شده و با گذر از مسیر کوهستانی و عبور از شهرهای ترکمنچای و تیکمه داش به ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد متصل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید