• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88813
+
-

حمله به رئیس‌جمهور از تریبون مجلس

گلمرادی: آقای روحانی! شما امنیتی‌ترین رئیس‌جمهور 40 ساله نظام هستید اینکه در بعد امنیت این می‌شود رفتار شما مشکوک و تردیدآمیز است

نکته روز
حمله به رئیس‌جمهور از تریبون مجلس


ساعاتی قبل از آنکه تهران آماده اجتماع بزرگ علیه اغتشاشگران شود، صدای دو قطبی‌سازی‌ از تریبون مجلس شنیده شد؛ جایی که علی گلمرادی، نماینده مردم ماهشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس، رئیس جمهور را متهم به بازی با امنیت مردم کرد و گفت که رفتار شما مشکوک است. این اظهارات گلمرادی با واکنش مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی دیروز را بر عهده داشت مواجه شد و از وی خواست ادبیات خود را مراعات کند؛ با این حال گلمرادی در نطق خود مدعی شد صدایش صدای مردم است و خطاب به حسن روحانی گفت: آقای روحانی! ما انقلاب کردیم؛ حرف من حرف مردم است. لطفا با اصالت نظام بازی نکنید! تنها امنیتی را هم که متعلق به شما نیست خدشه دار نکنید، آقای روحانی! شما امنیتی‌ترین رئیس‌جمهور 40 ساله نظام هستید، اینکه در بعد امنیت این می‌شود رفتار شما مشکوک و تردیدآمیز است.
این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در نطق خود مدعی شد روحانی در جلسه هیأت دولت به اغتشاشگران کد داده که دوربین‌های اطلاعاتی و کنترل ترافیک را تخریب کنند، به گزارش خانه ملت، او گفت: تخریب و از بین بردن دوربین‌های اطلاعاتی و کنترل ترافیک براساس کدگیری از پیام شما در جلسه هیأت دولت برای شناسایی نشدن اغتشاشگران انجام شد. به چه دلیل تاریخ اجرای طرح گرانی بنزین برای مردم و مجلس مبهم است، اما برای بیگانگان روشن است! آقای واعظی با سوابق پر مسئله می‌گوید صدا و سیما باید در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کرد.
این نماینده مجلس بدون توجه به کمک‌های اطلاعاتی ایران به عراق و ترکیه در ماجرای حملات داعش و کودتا علیه اردوغان، مدعی شد درباره اغتشاشات اخیر تهران حشد الشعبی از بروز حادثه خبر داده بود و ایران به آن بی‌توجهی کرده است. او گفت: 2‌ماه قبل از بحران اخیر، حزب‌الله لبنان و حشد الشعبی از بروز حادثه خبر داده بودند و به ما در این رابطه پیام دادند که در عراق آمریکایی‌ها آموزش می‌دهند و اسلحه توزیع می‌کنند؛ البته اردوغان هم چند هفته پیش پیام سیستم اطلاعاتی ترکیه مبنی بر ایجاد آشوب در آینده نزدیک در ایران را فرستاد. چرا به این اطلاعات دقت نکردید.
این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: آقای روحانی! خسارت‌های وارده به اموال مردم و دولت، خون‌های ریخته شده، تضعیف امنیت ملی، میدان دادن به منافقین کوردل و سلطنت‌طلب‌های بی‌شرف و پریشان خاطر کردن ملت به پای شما نوشته شده و این حرف مردم است؛ آقای روحانی! سعی نکنید با پاک کردن مسئله مشکلات کشور را بیشتر کنید.
 نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: آقای روحانی مراقب رفتارهای ناشایست و غیراخلاقی خود باشید، مجلس مظهر اقتدار ملت است؛ با زدن مجلس قطعا و یقینا به اهداف خود نمی‌رسید.
در پایان نطق گلمرادی، پزشکیان در تذکری به این نماینده گفت: نقد کردن با توهین کردن فرق دارد و نمایندگان می‌توانند نقد کنند اما توهین نه. رفتار مجلس با این نماینده هم نشان داد که نمایندگان با ادبیات وی موافق نبودند. معمولا در نطق‌هایی که نقد منصفانه علیه دولت باشد، نمایندگان، به طرف ناطق رفته و او را در حلقه خودشان می‌گیرند اما در پایان نطق گلمرادی، هیچ نماینده‌ای حتی از مجمع نمایندگان استان خوزستان به سمت وی نرفت و با وی همدلی نکرد.
گلمرادی بعد از اظهارات پزشکیان به سمت وی رفته و با عصبانیت اعلام کرد: من توهینی نکردم. بعد از اظهارت وی، جمالی نوبندگانی، گلمرادی را در آغوش گرفته و سعی در کنترل‌کردن او داشت و تلاش زیادی کرد تا نماینده ماهشهر را در صندلی ردیف اول مجلس بنشاند، اما بعداز  صحبت‌هایی که سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با گلمرادی داشت، هر دو صحن مجلس را ترک کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید