• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88803
+
-

روستای محو ‌شده

ویترین
روستای محو ‌شده


برنارد کی‌رینی نویسنده «روستای محو شده» متولد 27 ژوئن 1978 در بلژیک و دارای مدرک دکترای حقوق است. او امروز در بورگوین روزگار می‌گذراند و در دانشگاه بورگوین که در شهر دیژون قرار دارد، تدریس می‌کند. کی‌رینی تاکنون چندین رمان و مجموعه داستان منتشر کرده و در سال 2008‌ میلادی برای یکی از مجموعه داستان‌هایش جایزه «ویکتور روسل» و جایزه «مارسل تی‌ری» را به دست آورده است. وی سال 2013 نیز توانست برای مجموعه داستان «مجموعه‌ای بسیار خاص» برنده جایزه بزرگ داستان‌‌های علمی-تخیلی شود. منتقدان نوشته‌های او را با خورخه لوئیس بورخس، ادگار آلن‌پو و مارسل امه مقایسه می‌کنند.
روستای محو شده روایت‌ اهالی «شایتون- آن- بی‌یر»، روستایی کوچک در مرکز فرانسه است که با اتفاقی عجیب‌ روبه‌رو می‌شوند که نتایج هولناکی در زندگی آنها به بار می‌آورد. کی‌رینی در گفت‌‌وگو با روزنامه فیگارو و در پاسخ به این پرسش که ایده نوشتن روستای محو شده چطور به ذهنش رسیده است، می‌گوید: «می‌خواستم پرسش‌هایی درباره جایگاهمان در بازار شامی مطرح کنم که اکنون در آن زندگی می‌کنیم. 100 سال قبل همه دنیای ما به قصه‌های کناری‌مان محدود می‌شد اما حالا وسعتی به اندازه سیاره زمین دارد.
امروزه زندگی ما تحت تأثیر حوادثی قرار دارد که کیلومترها دورتر از ما اتفاق می‌افتد. ما به سراسر دنیا وابسته‌‌ایم. برایم جذاب بود نشان دهم که اگر این وابستگی قطع شود، چه بلایی سرمان خواهد آمد و آیا ارزش‌هایمان دگرگون خواهد شد؟» 
روستای محو شده را نشر نو در 192 صفحه با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 28هزار تومان منتشر کرده ا ست.

این خبر را به اشتراک بگذارید