• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88734
+
-

مرد کلاهبردار دلار می‌گرفت شمش قلابی می‌فروخت

مرد کلاهبردار دلار می‌گرفت شمش قلابی می‌فروخت


مرد شیاد که با شناسایی فروشندگان ارز، سراغ آنها می‌رفت و در ازای فروش شمش‌ طلای قلابی از آنها دلار می‌گرفت، از سوی پلیس دستگیر شد.
به گزارش همشهری، اواسط آبان‌ماه مردی به دادسرای ناحیه 7تهران رفت و مدعی شد که در دام یک بدل‌انداز گرفتار شده است. او در تشریح ماجرا گفت: در خیابان شیخ صفی در حال فروش دلار بودم که مردی که گویا از قبل مرا زیرنظر گرفته بود نزد من آمد و پرسید: چرا به جای فروش دلار، شمش طلا خرید و فروش نمی‌کنی؟
او سپس توضیح داد که سود خرید و فروش شمش بیشتر از دلار است و خودش با این کار توانسته سرمایه زیادی به‌دست آورد. من که فریب حرف‌هایش را خورده بودم از وی خواستم برایم شمش طلا تهیه کند و بعد سوار خودروی 405او شدیم. وی یک عدد شمش طلای 180گرمی به من نشان داد و گفت که حاضر است آن را به من بفروشد. در ازای این شمش، دلارهایم را به او دادم و از ماشین پیاده شدم و وی رفت اما وقتی شمش را برای فروش به طلافروشی بردم متوجه شدم که قلابی است و هیچ ارزشی ندارد.
با شکایت این مرد، دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد و پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. مأموران با حضور در محلی که متهم طعمه‌اش را شناسایی کرده بود، به بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته پرداختند و موفق شدند خودروی این مرد را شناسایی کنند. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری وی ادامه داشت، کارآگاهان متوجه شدند که او قصد فروش ماشینش را دارد و به‌نظر می‌رسید که قصد دارد با فروش آن، همه سرنخ‌ها را از بین ببرد. به این ترتیب وی زمانی که در خیابان سهروردی در حال فروش ماشینش بود به دام کارآگاهان افتاد و دستگیر شد.
سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: متهم که حامد نام دارد مردی 53ساله و مجرد است که چندین سابقه درخصوص جرائم مالی دارد. وی ادامه داد: او پس از انتقال به اداره پلیس به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد و مدعی شد که از چند‌ماه پیش اقدام به خرید تعدادی شمش تزیینی کرده و بعد با شناسایی فروشندگان ارز سراغ آنها می‌رفته و با فریب طعمه‌هایش، شمش‌های قلابی را به‌عنوان شمش طلا به این افراد می‌فروخته و از آنها دلار می‌گرفته است. با این اطلاعات برای متهم قرار قانونی صادر شده و کسانی که با این شگرد در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شناسایی وی به پایگاه سوم آگاهی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید