• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88730
+
-

‌دستگیری عامل جنایت فلاح در آنکارا

متهم 3برادر را در یک قهوه‌خانه به گلوله بسته و باعث مرگ یکی از آنها شده بود

داخلی
‌دستگیری عامل جنایت فلاح در آنکارا


عامل جنایت در قهوه‌خانه که 3برادر را به گلوله بسته و باعث مرگ یکی از آنها شده بود، پس از 14‌ماه فرار در خاک ترکیه دستگیر شد.
به گزارش همشهری، 31شهریور سال گذشته گزارش یک تیراندازی در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران به کلانتری 161ابوذر تهران اعلام شد و مأموران راهی محل حادثه شدند.
بررسی‌ها حکایت از این داشت که 3برادر در این حادثه گلوله خورده‌اند که برادر بزرگ‌تر که مردی 57ساله بود بر اثر شدت جراحت جانش را از دست داده بود. 2 برادر دیگر که 42و 37ساله بودند بر اثر شلیک گلوله زخمی شده بودند که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. آنطور که مشخص بود این 3برادر مدیر قهوه‌خانه بودند و عامل تیراندازی جوانی بود 27ساله که در همان محل زندگی می‌کرد.
به گفته شاهدان، عامل این تیراندازی شب حادثه به همراه دوستانش مقابل قهوه‌خانه رفته و پس از درگیری، با اسلحه کلت کمری به سمت 3برادر تیراندازی کرده بود. تحقیقات نشان می‌داد که او 8گلوله شلیک کرده و وقتی هر 3برادر خون‌آلود روی زمین افتادند اقدام به فرار کرده بود.

رجز خوانی مجازی
مشخصات عامل این تیراندازی مرگبار در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت و تحقیقات برای بازداشت وی و مشخص شدن انگیزه‌اش از تیراندازی شروع شد. یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود که یک شب پیش از حادثه یکی از افراد شرور منطقه مقابل یک هیأت عزاداری رفته و درآنجا مزاحم دختر جوانی شده بود. مقتول به همراه برادر و آشنایانش نیز آنجا بودند که با پسر جوان درگیر شدند. پس از آن افرادی که در آنجا بودند به طرفداری از مقتول، جوان شرور را کتک زده و از آنجا بیرون کردند. این اما پایان ماجرا نبود چرا که آشنایان قاتل وارد پیج شخصی مقتول در اینستاگرام شده و شروع کرده بودند به تهدید و رجز خوانی. آنها تهدید کردند که بالاخره او را تنها گیر آورده و انتقام می‌گیرند.
رجز خوانی‌ها ادامه داشت تا اینکه قاتل نقشه انتقام‌جویی کشید. او درحالی‌که اسلحه کلت کمری همراه داشت، شب حادثه به قهوه‌خانه مقتول رفت و او و برادرانش را به گلوله بست.
یکی از شاهدان گفت: آن شب در قهوه‌خانه بودم. ساعت از 10شب گذشته بود که صدای عربده‌کشی از بیرون قهوه‌خانه شنیدیم. صاحب قهوه‌خانه از پشت دخل بلند شد و بیرون رفت که ببیند ماجرا چیست؟ چند نفر با شمشیرهای تیز و بلند بیرون ایستاده بودند و صاحب قهوه‌خانه با یکی از آنها صحبت کرد و خواست که آرام شوند. در همین هنگام برادران مقتول که در آن حوالی بودند، به تصور اینکه او دچار دردسر شده خودشان را رساندند. افراد شرور فرار کردند اما جوانی که اسلحه کلت در دست داشت به سمت آنها تیراندازی کرد که هر سه برادر مجروح شدند و یکی از آنها جانش را از دست داد. به گفته او مقتول و برادرانش اصلا اهل دعوا نبودند و همه ما از این حادثه شوکه شدیم.

درخواست از اینترپل
با این اطلاعات کارآگاهان جنایی به خانه قاتل رفتند اما او بعد از  جنایت فرار کرده بود. مأموران به تمام پاتوق‌های او سر زدند اما ردی از وی به‌دست نیامد. با وجود این تحقیقات برای شناسایی ردپای او ادامه داشت تا اینکه مشخص شد با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان به‌صورت قاچاق از خاک ایران خارج شده است. در این شرایط بود که مشخصات متهم به قتل در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفت تا ردپای او در هر کشوری به‌دست آمد، دستگیر و تحویل پلیس ایران شود.

ردپای متهم در ترکیه
ردیابی‌ها برای بازداشت متهم به قتل ادامه داشت تا اینکه چند وقت پیش پلیس شهر آنکارا در ترکیه مردی ایرانی را به اتهام حمل مواد‌مخدر بازداشت کرد. او سوار بر خودرو بوده و 4کیلو تریاک حمل می‌کرده که مأموران پلیس آنکارا با دریافت گزارشی، این قاچاقچی مواد‌مخدر را بازداشت کردند. او کسی جز عامل تیراندازی مرگبار در قهوه‌خانه نبود که به کشور ترکیه گریخته و در شهر آنکارا دست به قاچاق مواد‌مخدر می‌زد. وقتی پلیس آنکارا متوجه شد که قاچاقچی ایرانی تحت تعقیب اینترپل است و در تهران دست به جنایت مسلحانه زده، موضوع را به پلیس بین‌الملل مکاتبه کرد. از سوی دیگر قاضی دادسرای جنایی تهران از طریق پلیس بین‌الملل خواستند که متهم به قتل را تحویل پلیس ایران بدهند. قرار است پس از دادگاه این قاچاقچی ایرانی در ترکیه، متهم تحویل پلیس ایران شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید