• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88736
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/311MA
+
-

کلاهبرداری با فروش کارت‌های قلابی امدادخودرو


2زن و یک مرد سابقه‌دار با شهروندان تماس می‌گرفتند و ادعا می‌کردند که از طرف امدادخودرو تماس گرفته‌اند و با فریب طعمه‌هایشان برای صدور کارت امدادخودرو از آنها 250تا 300هزار تومان می‌گرفتند، اما این کارت‌ها جعلی بود و هیچ اعتباری نداشت.
به گزارش همشهری، راز کلاهبرداری‌های اعضای این باند زمانی آغاز شد که واحد حراست ایران‌خودرو گزارشی به پلیس ارائه داد که نشان می‌داد چند نفر با راه‌اندازی دفاتر غیرمجاز با مردم تماس می‌گیرند و با معرفی خود به‌عنوان شرکت وابسته به ایران‌خودرو اقدام به فروش کارت امدادخودرو می‌کنند. آنها در ازای صدور کارت‌های جعلی بین 250تا 300هزار تومان از طعمه‌هایشان می‌گرفتند و در ازای این کارت‌های جعلی هیچ خدماتی دریافت نمی‌کردند.
به‌دنبال ثبت این گزارش در پایگاه ششم پلیس آگاهی، مأموران ابتدا با استعلام از وزارت صنعت و سازمان راهداری کشور پی بردند این شرکت مجوزی برای فعالیت امدادخودرو ندارد. به همین دلیل به دستور سرپرست دادسرای ناحیه14تهران حکم بازرسی از این 3دفتر صادر شد و مأموران در عملیاتی همزمان با بازرسی دفاتر در خیابان خاوران و میدان بهارستان تعداد قابل توجهی لوگو و تراکت‌های تبلیغاتی همراه با دستگاه چاپ کارت امداد‌خودرو و 114قطعه کارت خام صادر شده کشف کردند. در این عملیات همچنین 3عضو این باند به نام‌های زیبا، فرنوش و حمید که سابقه کلاهبرداری دارند دستگیر شدند. در جریان بازجویی‌های مقدماتی از متهمان چند نفر از مالباختگان شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شدند. یکی از آنها به مأموران گفت: کارکنان این دفاتر با عنوان اینکه از امداد‌خودروی سراسری هستند و باید برای خودروی خود کارت امداد دریافت کنم از من مبالغی گرفتند اما هیچ خدماتی ارائه نکردند.
سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران دراین‌باره گفت: تاکنون 18نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و بسیاری از مالباختگان هم به‌دلیل کم‌بودن مبلغ کلاهبرداری شده از شکایت صرف‌نظر کرده یا اصلا این موضوع را پیگیری نکرده‌اند. در این شرایط ارزش ریالی کلاهبرداری انجام شده حدود 200میلیون ریال برآورد می‌شود. به گفته این مقام انتظامی هم‌اکنون متهمان با دستور بازپرس شعبه 13دادسرای ناحیه14 تهران در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنان در پایگاه ششم پلیس آگاهی ادامه دارد. سرهنگ اختیاری به شهروندان توصیه کرد فقط به شرکت‌های امداد‌خودروی معتبر اعتماد کرده و برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی اعتبار مجوز این شرکت‌ها را از راهداری و وزارت صمت استعلام‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید