• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 4 آذر 1398
کد مطلب : 88724
+
-

ارزیابی مثبت اعضای شورا از روند اجرایی طرح جامع مدیریت پسماند

ارزیابی مثبت اعضای شورا از روند اجرایی طرح جامع مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از انجام نوبت دوم فرایند نمونه‌برداری و آنالیز فیزیکی و شیمیایی پسماند در اواسط دی‌ماه خبر داد. به گزارش همشهری، صدرالدین علی‌پور با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در شورای شهر تهران درباره بررسی طرح جامع مدیریت پسماند گفت: «جلسات کارشناسی متعددی حین انجام مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند پیش‌بینی شده است که با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، مشاور طرح و عامل چهارم در دست برگزاری است. روند اجرایی پروژه توسط حاضران در جلسه مثبت ارزیابی شده است و این در حالی است که رئیس کمیسیون کمیته محیط‌زیست، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران و مشاورین کمیسیون در این جلسه حضور داشتند.» او با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، عنوان کرد: «صدراعظم نوری با ابراز خشنودی و امیدواری از روند اقدامات صورت گرفته، اعلام کرد که ضروری است در فرایند انجام مطالعات، نظرات صاحب‌نظران، ذی نفعان و همچنین نظرات تخصصی مشاورین کمیسیون نیز مورد مطالعه قرار گیرد و طی جلسات کارشناسی پس از نهایی شدن گزارش، برای تصویب به کمیسیون ارائه شود.» 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه برای مدیریت پسماند باید نقشه راه داشته باشیم، ادامه داد: «شهرداری تهران هم از این قائده جدا نیست و باید برای مدیریت پسماند شهر، مطالعاتی انجام دهد. این طرح به‌عنوان مبنایی برای تمامی برنامه‌ها، بودجه‌بندی‌‌ها و اقدامات سال‌های آتی در حوزه مدیریت پسماند محسوب می‌شود. همچنین برای یک افق 20تا 35ساله و دوره اجرایی 5 ساله، نقش چراغ راه آینده مدیریت پسماند پایتخت را به‌عهده خواهد داشت.» علی پور با اشاره به برگزاری فراخوان عمومی برای انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات این طرح، تأکید کرد: «پس از اقدامات اولیه و بنا به تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دستورکار قرار گرفت. طرح‌های ارائه شده بعد از اعلام همکاری 6 شرکت، در کمیته‌ای مرکب از اعضای شورای شهر، نمایندگان مرکز مطالعات، اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار و سازمان مدیریت پسماند و همچنین اساتید دانشگاهی مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفت. در نهایت با شرکت سبزاندیشان پایش قراردادی با عنوان مجری یا همان مشاور طرح در 26آذرماه سال 97بسته شد.» 
علی پور به تأکید مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری مبنی بر برگزاری کمیته پژوهشی در مرکز مطالعات و انتخاب یک عامل یا ناظر چهارم در قالب مدیریت طرح اشاره کرد و گفت: «پس از برگزاری فراخوان، شرکت ایده پردازان توسعه به‌عنوان مدیر طرح یا همان عامل چهارم انتخاب شد که برکار مشاوران نظارت می‌کند.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید