• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88434
+
-

در حاشیه سیاست

تکذیب خبر مشاجره میان روحانی و رحیم پورازغدی
پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره لفظی در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه این شورا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر مذکور فاقد اعتبار بوده و تأکید کرد که جایگاه اطلاع‌رسانی و سخنگویی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برعهده دبیر محترم این شورا‌ست. به‌گزارش تسنیم، در این اطلاعیه با ذکر این نکته که در جلسات شورا و ارائه مباحث کارشناسی، آرا و دیدگاه‌های متفاوت وجود دارد، آمده است که رسانه‌های محترم با انتشار اخبار وحدت‌آفرین و امیدبخش، توان فکری کشور را در مسیر رشد و پیشرفت، هدایت کنند. طی روزهای گذشته خبری مبنی بر مشاجره رئیس‌جمهور و رحیم پور‌ازغدی در جلسه اخیر‌ شورا درخصوص موضوع افزایش قیمت بنزین منتشر شده بود. بنابر ادعای علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مباحث تندی در این جلسه مطرح شده بود که بعد از جدل تند صورت‌گرفته، حسن روحانی جلسه این شورا را ترک کرد.

 اصولگرایی، اتوبان است!
حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه  اسلامی گفته که ریشه  اصلی اختلافات و افتراقات اصولگرایان قدرت‌طلبی برخی طیف‌ها در این جریان است که می‌خواهند به هر ترتیبی خود را مطرح کنند. به گزارش خبرآنلاین، او که معتقد است شورای وحدت صددرصد آنچه باید می‌بود نیست، تأکید کرده که «جریان اصولگرایی یک کوچه تنگ و باریک نیست که هر کس را که از دید ما در آن جا نشد، بیرون بیندازیم. اصولگرایی یک اتوبان است که شامل تفکرات مختلفی است. اگر اختلافات اصولی و مبنایی داریم، باید ابتدا آنها را حل‌و‌فصل کنیم. برای نمونه نمی‌شود گفت در مورد پذیرش اصل نظام، ولایت فقیه و اینگونه مسائل پایه‌ای اختلاف‌نظر داریم، بعد حالا می‌خواهیم وحدت کنیم. چنین امری امکان‌پذیر نیست.»

  اصلاح‌طلبان به‌دنبال راه‌حل مورد حمایت خاتمی
محمد عطریانفر، از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره چند و چون بستن لیست در جبهه اصلاحات، گفت: هم‌اکنون مکانیسم‌های انتخاباتی در جبهه اصلاحات در حال بررسی است تا در نهایت به یک شیوه درست دست پیدا کنیم که هم از حمایت آقای خاتمی برخوردار باشد و هم بتواند از این طریق لیست‌هایی را برای شهرهای بزرگ و چهره‌های ملی را به مردم معرفی کنیم. عطریانفر درباره آخرین وضعیت طرح «سرا» نیز گفت: طرح سرا وضعیت نامشخصی ندارد، چرا‌که همان افرادی هم که از این طرح حمایت می‌کردند، به ایرادات این طرح پی‌برده‌اند که فعلا آن را ساکت گذاشته‌اند‌ تا بتوانند به یک حداکثری از رفع ایرادات دست پیدا کنند. عطریانفر در پاسخ به این سؤال که این صحبت به‌معنای مسکوت گذاشته‌شدن طرح سرا‌ست، گفت: این طرح جنبه عملیاتی و اجرایی پیدا نکرده است.

  روایت رویانیان از زمینه‌سازی‌‌ها برای افزایش قیمت بنزین
محمد رویانیان، رئیس ستاد سوخت کشور در دوره احمدی‌نژاد که مسئولیت وی با نخستین طرح سهمیه‌بندی همزمان بود وپرونده‌‌هایی در این ارتباط برای وی تشکیل شده بود با انتقاد از زمان و شیوه اجرای طرح اخیر سهمیه‌بندی بنزین به خبرآنلاین گفت: ما در این دوره قیمت گازوئیل را 20برابر کردیم. نرخ بنزین هم حداقل ۴۰۰درصد و حداکثر ۷۰۰درصد افزایش یافت. آن زمان مردم به خرید بنزین آزاد خو گرفته بودند و به‌راحتی حاضر به پذیرش سهمیه‌بندی نبودند. زمان آقای خاتمی بنزین ۲۰تومان گران شد و از ۸۰تومان به ۱۰۰تومان رسید، اتفاقاتی افتاد که افزایش قیمت را تعطیل کردند. رویانیان درباره اقدامات صورت‌گرفته برای زمینه‌سازی‌ افزایش قیمت در دولت قبل، گفت: ما با برنامه‌‌یزی و نظارت و صرف وقت بسیار زیاد کار را مدیریت کردیم. یک سال و نیم هر شب یا یک شب در میان جلسه داشتیم و همه موارد را بررسی می‌کردیم تا بتوانیم اعلام رسمی کنیم. 

  اقدامات پوپولیستی تندروها پس از سهمیه‌بندی بنزین
محمدرضا خباز، عضو حزب اعتماد ملی و استاندار سابق سمنان با اشاره به حملات گروه‌های تندرو به دولت به بهانه طرح سهمیه‌بندی بنزین و طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، این افراد را مغرض یا نفوذی می‌داند که «انقلابی‌تر از امام و کاتولیک‌تر از پاپ هستند». به گزارش خبرآنلاین، خباز طرح سه‌فوریتی برخی نمایندگان اصولگرا برای بازگشت قیمت بنزین را هم از نوع کارهای پوپولیستی می‌داند و می‌گوید: «اینها همان کارهای پوپولیستی را که اربابشان احمدی‌نژاد انجام می‌داد، دنبال می‌کنند. دیگر این رفتارها نخ‌نما شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید