• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88312
+
-

در هفته ملتهب و نگران‌کننده‌ای که پشت‌سر گذاشتیم، خبرهای خوبی هم در رسانه‌ها دیده شد

خبرهای خوب در اوج خبرهای بد

خبرهای خوب در اوج خبرهای بد


قطعا در هفته گذشته با انبوهی از خبرهای بد و نگران‌کننده مواجه بوده‌ایم، اما در همین هفته‌ای که خبر سهمیه‌بندی و گران‌شدن بنزین و اتفاقات بد بعد از آن را داشتیم، باز هم خبرهای خوب در لابه‌لای اخبار وجود داشت؛ خبرهای خوبی که می‌توانست خواندنش حداقل برای چند دقیقه ما را از فضای ملتهب و نگران‌کننده جامعه دور کند. خب! دوست دارید بدانید مهم‌ترین این خبرها چه بود؟ در صفحه «رصدخانه» این هفته باز هم 10خبر خوب هفته گذشته را برایتان جمع کرده‌ایم. این خبرها نشان می‌دهد که در اوج انتشار اخبار بد، می‌توان با کمی جست‌وجو به خبرهای خوب هم رسید. این شما و این بسته خبرهای خوب این هفته.





گرمخانه‌های سیار در پایتخت
روزهای سرد سال همیشه نگران بی‌خانمان‌ها هستیم، اما امسال گرمخانه‌ها با گسترش فعالیت خود این نگرانی را کمتر کرده‌اند. سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران این هفته خبر خوبی داده و با اشاره به اینکه گرمخانه‌های سیار در پایتخت فعال شده‌اند گفته افرادی که به‌طور داوطلبانه در شب‌ها و روزهای گذشته به گرمخانه‌ها مراجعه کرده‌اند ۱۴درصد افزایش داشته است. تماس‌های مردمی هم در این خصوص با سامانه 137، حدود 23درصد افزایش داشته است.





بازسازی ایرانی یک سالن نمایش
یک خبر خوب تئاتری داریم که فقط مختص اهالی این هنر نیست. خبر اینکه این هفته سالن اصلی تئاتر شهر بعد از مدتی بازسازی دوباره بازگشایی شد، اما چرا این خبر فقط مختص تئاتری‌ها نیست؟ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد درخصوص بازسازی این سالن نمایش گفته که این کار را با یک شرکت دانش‌بنیان کاملا ایرانی انجام داده‌اند که نه‌تنها قدرت رقابت با شرکت خارجی را دارد که حتی جلوتر از آنها حرکت می‌کند. تا قبل این، بازسازی سالن‌های حرفه‌ای نمایش در تسخیر شرکت‌های خارجی بود.





صف برای کتاب
چندساعت پس از تصمیم جدید دولت برای افزایش نرخ بنزین، صف و ازدحامی از مردم در جایی از مرکز پایتخت شکل گرفت که با همه صف‌هایی که می‌شناسیم، متفاوت بود. صفی نه از جنس بنزین و گوشت تنظیم بازاری و کارت سوخت، بلکه از جنسی دیگر که دیدنش، حال هر کسی را خوب می‌کند. مردم فرهنگ‌دوست به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه پارک‌شهر برای کتاب صف کشیدند تا در یک روز به یادماندنی از برنامه‌های این کتابخانه به مناسبت این روز بهره‌مند شوند.




اتاق عقد در مسجد جمکران
هر خبری که مرتبط با تسهیل در امر ازدواج جوانان باشد حتما می‌تواند در بسته خبرهای خوب قرار بگیرد. هر ساله ۲۰۰ زوج جوان که علاقه‌مند قرائت خطبه عقد خود در مسجد جمکران هستند مراسم عقدشان را در این مکان برپا می‌کنند و متولیان این مسجد هم حالا امکانات ویژه‌ای برای  آنها درنظر گرفته‌اند. حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفته که اتاق عقد این مسجد با عنوان «پیوند فیروزه‌ای» با شرایطی به‌صورت رایگان پذیرای زوج‌ها برای برپایی مراسم عقد است.





حمایت علی‌ پروین از کودکان محک

خبر خوب دیگر این هفته اینکه پیشکسوت نامدار فوتبال کشورمان به دیدار کودکان مبتلا به سرطان در مؤسسه محک رفت. علی پروین در بازار خیریه «قلک‌های کوچک و آرزوهای بزرگ» که 23و 24آبان‌ماه در ساختمان طرح توسعه مؤسسه خیریه محک برگزار شد، حضور یافت. او پیش از این نیز با حضور خود در این مؤسسه و در دیدار تیم فوتبال مردان آهنین و پیشکسوتان پرسپولیس که 29آبان‌ماه سال 1397به نفع فرزندان محک برگزار شد، حمایت خود را از کودکان مبتلا به سرطان اعلام کرده بود.




بیرانوند؛ نامزد بازیکن سال آسیا

چه خبری بهتر از اینکه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در جمع نامزدهای برترین فوتبالیست‌های آسیا قرار دارد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام به انتخاب برترین‌های سال فوتبال آسیا کرده که در این میان علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در میان 3نامزد قرار‌گرفت. 2گزینه دیگری که برای رسیدن به این عنوان انتخاب شده‌اند تومواکی ماکینو، مدافع باتجربه تیم ملی ژاپن و عضو تیم اوراواردز ژاپن و اکرم عفیف، ملی‌پوش قطری که در تیم السد بازی می‌کند هستند.




تیتراژخوانی محسن چاوشی در تلویزیون
اگر علاقه‌مند به صدای محسن چاوشی هستید این خبر خوب مختص شماست. خبر رسیده که محسن چاوشی خواننده تیتراژ پایانی سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان شده است، این یعنی قرار است به‌زودی صدای این خواننده پرطرفدار را از جعبه جادو بشنویم. تهیه‌کننده این سریال گفته که این روزها فصل سوم آن در حال تصویربرداری است. او با اشاره به زمان پخش این سریال گفته است: هنوز زمان دقیقی از سوی شبکه دو سیما برای پخش این سریال به ما اعلام نشده است.




کتابخانه‌ای برای بخش‌های دیالیز 
یک خبر خوب دیگر در حوزه کتاب داریم و آن هم اینکه در روزهای هفته گذشته، بخش دیالیز 2بیمارستان به کتابخانه مجهز شدند. تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه مرکز انجمن حمایت از بیماران کلیوی در 2بیمارستان لبافی‌نژاد و هاشمی‌نژاد با حضور مدیرعامل خانه کتاب انجام شد. حالا بیماران دیالیزی این دو مرکز درمانی می‌توانند در مدت زمان دیالیز که حدود 4ساعت است به مطالعه بپردازند. طبق گفته مدیرعامل خانه کتاب قرار است بخش‌های دیالیزی تمام بیمارستان‌های کشور به کتابخانه مجهز شوند.




دیدن شهاب باران در آسمان
اگر جزو علاقه‌مندان نجوم و دنیای شگفت‌انگیز آسمان‌ها هستید این خبر خوب را داشته باشید که فرداشب می‌توانید در آسمان، شهاب باران را مشاهده کنید. کارشناسان نجوم از امکان رویت فوران شهابی شدید خبر داده‌اند و گفته‌اند که این فوران شهابی مربوط به بارش شهابی «آلفا-تک‌شاخی» است که یکم آذرماه رخ می‌دهد. در این پدیده نجومی، در هر ساعت ۴۰۰ شهاب پرتاب می‌شود که امکان رصد آن با چشم غیرمسلح وجود دارد. البته این فوران شهابی فقط حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد.




صرفه‌جویی 118هزار برگ کاغذ
چند وقت قبل خبر ابلاغ مصوبه عدم‌چاپ پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را در همین صفحه منتشر کردیم. حالا خبر خوبی داریم از نتیجه این مصوبه. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفته که از زمان ابلاغ این مصوبه ۳۳۰ رساله و پایان‌نامه در دانشگاه دفاع شده است که با احتساب میانگین ۱۲۰ صفحه (۶۰ برگ) و ۶ نسخه، تقریبا ۱۱۸ هزار برگ کاغذ صرفه‌جویی شده است که با درنظر گرفتن هزینه‌های نهان این فرایند، شامل هزینه جابه‌جایی و نگهداری، مبلغ ریالی قابل‌توجهی خواهد بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید