• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 29 آبان 1398
کد مطلب : 88262
+
-

ابزار آنلاین برای ویرایش عکس

ابزار آنلاین برای ویرایش عکس

این روزها ویرایش کردن عکس تبدیل به یکی از کارهای روزمره بسیاری از کاربران شده است. به همین‌خاطر خیلی از ما روی گوشی موبایل و لپ‌تاپ‌مان برنامه‌های مختلفی برای این کار نصب کرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین دلایل ویرایش عکس هم کارهای لازم قبل از آپلود کردن عکس در اینستاگرام است. اما اگر زمانی دسترسی به اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ نبود چه کار باید کرد؟ این مسئله به‌ویژه درباره سیستم‌هایی که دسترسی کاربران برای نصب نرم‌افزار محدود است خیلی پیش می‌آید. سایت گیزمودو ۷ ابزار یا سایت رایگان را معرفی کرده است که می‌توانید از آنها در هر جایی که دسترسی به اینترنت دارید برای ویرایش عکس استفاده کنید.

تقویت رزولوشن عکس با هوش مصنوعی
برای افزایش رزولوشن عکس‌ها، به سایت Let’s Enhance مراجعه کنید. این سایت با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی، ابعاد تصاویر را افزایش می‌دهد. نتیجه نهایی، تصاویر بزرگ‌شده‌ای هستند که چندان مات به‌نظر نمی‌رسند.
البته، حتی بهترین شبکه‌های عصبی هم نمی‌توانند جایگزین پیکسل‌های واقعی شوند، اما Let’s Enhance در زمینه حفظ کیفیت تصاویر عملکرد بسیار خوبی دارد. برای انجام این کار هم کافی است وارد سایت شوید، عکس موردنظر خود را انتخاب کنید و از بین گزینه‌های مختلف برای بزرگ‌سازی، بر روی یکی از آنها کلیک کنید.

حذف سریع بک‌گراند
اگر به‌دنبال حذف پس‌زمینه از یک عکس هستید، بهتر است به سایت ویرایش عکس Removebg بروید. با حدف پس‌زمینه می‌توانید کارهای جذابی روی عکس‌ها انجام دهید. این سایت به‌صورت حیرت‌انگیزی از هوش مصنوعی برای حذف پس‌زمینه عکس استفاده می‌کند. قاعدتا اگر مثلا جلوی یک دیوار سفید از سوژه خود عکس بگیرید این کار با دقت بهتری صورت می‌گیرد.

افزودن متن به عکس
یکی از بهترین سایت‌ها برای افزودن متن به عکس، سایت Pablo است. این سایت سریع و رایگان است و رابط کاربری بسیار ساده‌ای هم دارد. اگر هم دسترسی به عکس زیبایی ندارید، می‌توانید از بیش از ۶۰۰ هزار عکس موجود در این سایت یکی را انتخاب کنید.
این سایت ویرایش عکس، برای اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده و به همین‌خاطر اندازه‌ تصاویر نهایی مناسب است.

روشن‌تر کردن عکس‌های تاریک
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد‌نیاز برای ویرایش عکس روشن‌تر کردن عکس‌های تاریک است. برای انجام این کار می‌توانید از سایت ویرایش عکس Pine Tools استفاده کنید و فقط بعد از چند دقیقه تلاش، وضعیت عکس‌تان که به‌نظر تاریک می‌آید را تا حد زیادی بهتر کنید.
بعد از انتخاب عکس، با استفاده از نوار موجود در سمت راست، می‌توانید شدت این افکت را تنظیم کنید.

 HDR با Fotor
حالت HDR یا «محدوده دینامیکی گسترده»، طیف رنگی عکس را افزایش می‌دهد و تعادل بهتری بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین بخش‌های عکس برقرار می‌کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این حالت پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به‌طور خودکار آن را بر عکس‌های مختلف اعمال کنند. اما اگر می‌خواهید این حالت را روی عکس‌هایی که قبلا گرفته‌اید پیاده کنید بهتر است سراغ سایت Fotor بروید.

دنیای فیلترها
سایت Canva در واقع مجموعه‌ای از ابزارهای آنلاین برای طراحی گرافیک است اما از ابزارهای ویرایش عکس هم بهره می‌برد. یکی از این قابلیت‌ها، فیلترهای شبیه اینستاگرام است که می‌توانند ظاهر عکس را متحول کنند. تنها کافی است بر آیکون‌های این فیلترها کلیک کنید تا تأثیر آن را خیلی سریع روی عکس‌تان ببینید.

افکت‌های آثار هنری
گروهی از متخصصین دانشگاهی اروپایی، سایت DeepArt را ساخته‌اند. در این سایت با بهره‌گیری از الگوی آثار مشهور هنری، افکت‌های منحصربه‌فردی را روی عکس‌تان ایجاد می‌کند. این سایت در حقیقت سبک اثر هنری موردنظر شما را استخراج  و آن سبک را بر عکس مورد انتخاب شما اعمال می‌کند. در واقع DeepArt را باید به‌عنوان یک فیلتر فتوشاپ درنظر بگیرید؛ فیلتری که با توجه به منابع مختلف، سبک‌های مختلفی را ارائه می‌کند. بعد از ورود به سایت، باید عکس و اثر هنری موردنظر خود را آپلود کنید تا این سایت، سبک اثر هنری مدنظرتان را روی عکس آپلودشده‌ شما اعمال کند. البته برای اثرهای هنری، می‌توانید از نمونه‌های قرارگرفته در سایت هم استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید