• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 27 آبان 1398
کد مطلب : 88045
+
-

دوام نمی‌آوریم

گفت‌وگو با مدیران سایت‌های فروش بلیت اینترنتی 70درصد فروش فیلم‌ و تئاتر با اختلال اینترنتی کاهش یافت

گزارش
دوام نمی‌آوریم


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

در 2روز گذشته اختلال در شبکه‌های اینترنتی و قطع اینترنت باعث شده بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی از جمله سایت‌های فروش بلیت تئاتر و سینما تحت‌تأثیر قرار بگیرد. سایت‌هایی چون تیوال، ایران نمایش، سینما تیکت و... منبعی برای مخاطبان تئاتر و سینما‌دوست است که می‌توانند با رجوع به این سایت‌ها بلیت‌های نمایش و فیلم خود را خریداری کنند.
محمد عمروآبادی، مدیر سایت تیوال به همشهری می‌گوید:«اکثر سایت‌های فروش بلیت نمایش و تئاتر توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و اختلال در این مورد به استارتاپ‌ها آسیب می‌رساند. وقتی در این محور اختلال ایجاد می‌شود، همه ابعاد تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند؛ از یک سو سفارش‌دهندگان هستند و اینکه ارتباط و تعامل با مشتریان قطع می‌شود و از سوی دیگر سرویس‌دهی است که این سرویس‌دهی صورت نمی‌گیرد. با اینکه سایت تیوال همه کارهایش داخل ایران بوده و بومی است اما به‌خاطر حلقه‌های زیرساختی با افت بسیار شدید روبه‌رو شده و چون خدمات آنلاین زنجیره‌ای عمل می‌کنند وقتی یک حلقه دچار اختلال می‌شود زنجیروار همه‌‌چیز به هم گره می‌خورد. عمروآبادی می‌گوید: در این 2روز 70درصد افت داشتیم. تحمل این رویه برای ما قابل‌قبول نیست و در نهایت بتوانیم تا 3روز این میزان افت فروش را تحمل کنیم. وی تأکید می‌کند که چون سایت‌ها عمدتا بخش خصوصی است، وقتی این نوع نوسان‌ها وارد می‌شود عملا نگهداری سیستم را با بحران روبه‌رو می‌کند.
 علی ترکیان، مدیر سایت سینما تیکت نیز با بیان این مطلب که صفر تا صد سایت‌ها که در خدمات‌دهی و تعامل با مشتری بوده با اینترنت است و این اختلال تأثیر منفی چشمگیر و غیرقابل جبرانی روی تعامل با مشتریان دارد، به همشهری توضیح می‌دهد: «در ماه‌های گذشته به‌دلیل نبود فیلم خوب و بفروش تا حدودی افت داشتیم اما بعد از اکران «مطرب» و رفع توقیف «خانه پدری» فروش رو به افزایش بود که متأسفانه این رویه با قطع اینترنت کند شد.» ترکیان می‌گوید:«روزهای اول هفته فروش خیلی بالا نیست و هر چه به آخر هفته نزدیک می‌شویم فروش اینترنتی بیشتر می‌شود. با این حال در 2روز گذشته تقریبا هر روز 200میلیون تومان فروش کمتر شده که اگر این قطعی تا آخر هفته ادامه داشته باشد این فروش ممکن است تا 800میلیون تومان هم برسد. هم‌اکنون هم اواخر هفته فروش بلیت‌هایمان نزدیک به صفر شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید