• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 25 آبان 1398
کد مطلب : 87889
+
-

نامه مونسان به وزیر نفت درباره بنزین سفر

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از ارسال نامه علی‌اصغر مونسان به وزیر نفت درباره توجه به موضوع سفر در طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد. ولی تیموری به مهر گفت: ولی ما دو هفته گذشته پیش بینی کرده بودیم که بنزین سهمیه‌بندی شود. به همین دلیل نامه‌ای با امضای وزیر میراث فرهنگی به وزیر نفت نوشتیم مبنی بر اینکه اگر قرار است بنزین سهمیه بندی شود، موضوع سفر و گردشگری مردم در داخل کشور نیز مد نظر قرار گیرد. اکنون منتظر هستیم تا ببینیم پاسخ به این نامه چیست و چه تدابیری در این باره اندیشیده می شود.

وی افزود: سازوکار اختصاص رسیدگی به این موضوع را باید وزارت نفت مدنظر قرار دهد. چون باید موضوع سفر مردم و کسانی که با وسیله نقلیه خود به داخل ایران می آیند را نیز در نظر بگیریم. با این وجود وقتی متوجه سهمیه بندی بنزین در شب گذشته شدیم باز هم تاکیدی بر توجه به این نامه خواهیم کرد.

98درصد ایرانی‌ها به روستاها و شهرهای کوچک سفر می‌کنند
معاون گردشگری با اعلام اینکه دوران سفرهای انبوه تمام‌شده و سفرها به سمت سفرهای تخصصی هدایت می‌شود، گفت: ٩٨درصد سفرهای داخلی ایران به سمت شهرهای کوچک و روستاهاست و گردشگری روستایی مقصد اصلی تورهای داخلی است. ولی تیموری همچنین از سپردن میزبانی اجلاس بین‌المللی گردشگری روستایی به ایران در سال آینده خبر داد و در نشست با فعالان گردشگری شهرستان گرمسار، افزود: گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی شعار گردشگری دنیا‌ست و ایران آمادگی خود را برای میزبانی اجلاس گردشگری روستایی در ایران اعلام کرده است. به گزارش ایسنا، تیموری با اشاره به اینکه سند راهبردی توسعه گردشگری روستایی کشور در حال تهیه است، گفت: این سند در اجلاس بین‌المللی گردشگری روستایی ابلاغ می‌شود. 
معاون گردشگری ایرانی‌ها را اهل سفر و خرج‌کردن در سفر دانست و گفت: باید به ظرفیت گردشگری داخلی توجه جدی شود. وی با بیان اینکه ساماندهی و توزیع سفر داخلی در اولویت کاری حوزه گردشگری کشور است، افزود: توسعه گردشگری با مشارکت جامعه محلی امکان‌پذیر می‌شود. به گفته تیموری، رتبه‌بندی شهرها از منظر گردشگران و مردم محلی نیز با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس در حال انجام است و رتبه گردشگری شهرها به‌زودی اعلام می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید