• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 25 آبان 1398
کد مطلب : 87783
+
-

دستگیری سارقان بانک ملی زاهدان، 2هفته بعد از سرقت

داخلی
دستگیری سارقان بانک ملی زاهدان، 2هفته بعد از سرقت


سارقان مسلح که دو هفته قبل با اسلحه وینچستر به بانک ملی زاهدان یورش برده و 62میلیون تومان سرقت کرده بودند در عملیات ضربتی پلیس زاهدان دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، این سرقت مسلحانه ظهر روز 11آبان‌ماه اتفاق افتاد. آن روز یک خودروی پژو 405نقره‌ای رنگ که پلاک آن پوشیده شده بود مقابل بانک ملی شعبه میدان 15خرداد زاهدان توقف کرد و 2مرد نقابدار از آن پیاده شدند. آنها که مسلح به سلاح وینچستر بودند وارد بانک ملی شدند و شروع به تهدید کارمندان کردند. آنها می‌گفتند اگر همه پول‌های بانک در اختیارشان گذاشته نشود کارمندان را به قتل می‌رسانند. این در حالی بود که هیچ نگهبانی از بانک محافظت نمی‌کرد و همین تهدیدها سبب شد که کارمندان خیلی زود تسلیم شوند و پول‌های بانک را در اختیار سارقان مسلح قرار دهند. دو مرد مسلح بسته‌های پول را داخل کیسه‌ای که همراه داشتند ریختند و با عجله از بانک خارج شدند. در خیابان شهروندان زیادی تجمع کرده بودند و با کنجکاوی ماجرا را دنبال می‌کردند. حتی بعضی از آنها از این صحنه فیلمبرداری می‌کردند که دقایقی بعد تصاویر ضبط شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر و بارها دیده شد. سارقان برای اینکه هیچ‌کس مانع فرارشان نشود اسلحه را به سوی مردم گرفته و تهدید می‌کردند تا راهی برای فرار باز کنند و سرانجام توانستند بگریزند.
به‌دنبال این حادثه چندین گروه از کارآگاهان پلیس آگاهی زاهدان تحقیقات خود برای شناسایی عاملان این سرقت را آغاز کردند. آنها هنگام سرقت نقاب به چهره زده بودند و پلاک خودرویشان را نیز پوشانده بودند و همین موضوع کار را برای شناسایی‌شان دشوار می‌کرد. با وجود این تحقیقات پلیس 48ساعت بعد به نتیجه رسید و مأموران توانستند سارقان را شناسایی کنند.
سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری می‌گوید: 2روز بعد از این سرقت همکارانم توانستند هویت سارقان را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد آنها 3برادر هستند اما به‌دلیل اینکه دستگیری آنها به عملیاتی همزمان و حساب شده نیاز داشت و ممکن بود آنها فرار کنند دستگیری‌شان به عقب افتاد و در این مدت سارقان تحت نظر بودند تا اینکه سرانجام ساعت 4صبح جمعه در عملیاتی غافلگیر‌کننده هر 3برادر سارق در 3عملیات مجزا در خیابان خرمشهر و رازی زاهدان و نفر سوم در ایستگاه بازرسی نصرت‌آباد دستگیر شدند.
وی ادامه داد: سارقان در این سرقت توانستند مبلغ 62میلیون و 137هزار تومان سرقت کنند اما هنگام فرار بخشی از پول‌ها در خیابان افتاد و آنطور که ادعا می‌کنند توانستند 57میلیون تومان از پول‌ها را با خود ببرند که همه این مبلغ در بازرسی از مخفیگاه‌شان کشف شد و بقیه پول‌ها سرنوشت نامعلومی دارند. همچنین در عملیات دستگیری متهمان 2قبضه اسلحه وینچستر که در سرقت استفاده شده بود و کلاه، دستکش و ماسک سارقان همراه با خودرویشان نیز کشف شد. به گفته سردار قنبری متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی آنان ادامه دارد.


گفت‌وگو با سرکرده باند

سارقان مسلح 3برادر هستند که یکی از آنها طراح اصلی نقشه سرقت بود. او می‌گوید چون بانک نگهبان نداشت نقشه سرقت از آنجا را کشیده است. این متهم در گفت‌وگویی جزئیات بیشتری از این سرقت مسلحانه را بازگو کرد.

چطور شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟
من و برادرانم مشکلات مالی داشتیم و دنبال به‌دست آوردن پول بودیم که نقشه سرقت از بانک را کشیدیم.
چرا تصمیم گرفتید به این بانک دستبرد بزنید؟
قبلا چند مرتبه از آنجا رد شده و دیده بودم که آنجا هیچ نگهبان و ماموری ندارد و سرقت از آنجا راحت است. به خاطر همین بعد از همفکری با برادرانم تصمیم گرفتیم از آنجا سرقت کنیم.
نقشه‌تان را چطور عملی کردید؟
از قبل 2اسلحه وینچستر تهیه کردیم و روز حادثه درحالی‌که ماسک به‌صورت‌مان زده بودیم وارد بانک شدیم. مثل همیشه آنجا هیچ نگهبانی نداشت و کارمندان بانک تا ما را دیدند تسلیم شدند و همه پول‌ها را به ما دادند. و در مدت زمان کوتاهی با کیسه پر از پول از آنجا خارج شدیم و فرار کردیم.
آنطور که اعلام شده شما بیش از 62میلیون تومان سرقت کرده‌اید اما از مخفیگاه‌تان 57میلیون کشف شده است. بقیه پول‌ها چه شد؟
مبلغ دقیق پول‌های سرقت شده را نمی‌دانم اما وقتی از بانک بیرون می‌آمدیم چند بسته پول روی زمین افتاد و چون عجله داشتیم فرصت نشد که پول‌ها را برداریم و با همان پول‌هایی که توی کیسه بود فرار کردیم.
تو و برادرانت سابقه‌دار هستید؟
قبلا من چند مرتبه به خاطر مواد‌مخدر دستگیر شده بودم اما هیچ وقت دست به سرقت نزده بودم و این نخستین باری است که به این اتهام دستگیر می‌شوم.
آیا زمانی که نقشه سرقت مسلحانه از بانک را می‌کشیدید فکرش را می‌کردید که دستگیر شوید؟
ما فکر همه‌‌چیز را کرده بودیم تا شناسایی نشویم اما گویا مأموران ما را از همان روزهای اول شناسایی کرده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید