• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87603
+
-

خرید بیمه بدنه خودرو

  توجه داشته باشید که خرید بیمه‌بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نبوده و اختیاری است و هر دارنده خودرو می‌تواند برای داشتن پوشش‌های بیشتر بیمه‌ای هنگام بروز سوانح و تصادفات به انتخاب خود، این بیمه‌نامه را خریداری و از پوشش‌های مختلف آن استفاده کند.
  خسارت سرقت کلی خودرو درصورتی که خودروی مسروقه تا ۶۰ روز پیدا نشود، همچنین هزینه تعمیر و تعویض قسمت‌های آسیب‌دیده خودرو به همراه هزینه نجات خودرو تا ۷۵درصد قیمت روز خودرو، براساس شرایط بیمه‌نامه بدنه در شرکت‌های مختلف بیمه‌ای پرداخت می‌شود.
    بیمه‌نامه بدنه خودرو، متعلق به شخص است و دارنده این بیمه‌نامه می‌تواند آن را به شخص یا خودروی دیگر منتقل کند. از نظر مدت زمانی نیز امکان خرید بیمه‌نامه بدنه کوتاه‌مدت خودرو وجود نداشته و بیمه بدنه خودرو، بیمه‌نامه‌ای یکساله است.
   برای بیمه‌نامه بدنه خودرو به‌خصوص خودروهای صفر کیلومتر توجه داشته باشید که بهترین بیمه بدنه برای خودروی صفر شما می‌تواند بیمه‌نامه‌ای با پوشش‌های همسان اما مناسبت‌ترین قیمت باشد؛ پس عجله نکنید؛ چرا که رقابت شرکت‌های بیمه در این زمینه موجب بیشترشدن ارائه تخفیف‌ها برای بیمه بدنه خودروهای صفرکیلومتر شده است؛ در واقع شرکت‌های بیمه اطلاع دارند که شما به خوبی مراقب خودروی صفر کیلومترتان هستید.
    برای تمدید بیمه‌نامه خودروی دست دوم خود نیز با توجه به اینکه تأخیر احتمالی موجب هزینه اضافه جریمه دیرکرد بیمه توسط شرکت‌های بیمه‌ای می‌شود، به فاصله چند هفته مانده به پایان مهلت بیمه‌نامه در مورد قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف با توجه به نوع پوشش خدمات بیمه‌ای که ارائه می‌دهند تحقیق کنید تا ناچار به تمدید بیمه‌نامه قبلی به‌دلیل ضیق‌وقت با قیمت بالاتر نشوید.
   توجه داشته باشید که تخفیف مدت زمان عدم‌خسارت بیمه‌نامه و تخفیف‌های نقدی و مدیریتی از جمله تخفیف‌هایی است که اغلب شرکت‌های بیمه به مشتریان خود ارائه می‌کنند؛ پس هنگام خرید بیمه‌نامه در این زمینه با شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات بیمه بدنه خودرو چانه‌زنی کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید