• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 21 آبان 1398
کد مطلب : 87508
+
-

وزیر کشور در افتتاحیه ستاد انتخابات مجلس یازدهم:

تلاش ما مشارکت پررنگ‌ مردم در انتخابات است

تلاش ما مشارکت پررنگ‌ مردم در انتخابات است

20روز مانده به شروع ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، ستاد انتخابات وزارت کشور از روز دوشنبه رسما آغاز به‌کار کرد. وزیر کشور در این مراسم که در محل وزارت کشور در خیابان شهید فاطمی‌برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دوشنبه ستاد انتخابات افتتاح شد و شروع به‌کار کرد، گفت: از شروع ثبت‌نام انتخابات یعنی ۱۰ آذرماه تا انتهای انتخابات حدود ۸۳روز زمان خواهیم داشت تا بتوانیم انتخاباتی باشکوه، سالم، در محیطی امن و با مشارکت بالا و محوریت قانون داشته باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین با بیان اینکه در انتخابات، دستگاه‌های اجرایی مختلفی همکاری می‌کنند، عنوان کرد: در بعد اجرا ۲۰ دستگاه‌ اجرایی در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، پشتیبانی، رسانه‌ای و تبلیغاتی و حقوقی و در حوزه نظارت هم شورای محترم نگهبان با ما همکاری داشته و کمک می‌کنند. وزیر کشور با تأکید بر اینکه انتخابات امسال نماد و شاخص مقاومت و استقامت مردم در مقابل فشار، زورآزمایی‌ها و تحریم‌هایی است که دشمنان ما علیه انقلاب، اسلام و نظام اسلامی برقرار کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: این انتخابات به نماد حضور و مقاومت مردم تبدیل شود.

او اضافه کرد: در این ایام تلاش داریم با همکاری همه احزاب، گروه‌ها، نامزدهای انتخاباتی و همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و از طرف دیگر شورای نگهبان در یک محیط کاملاً هماهنگ و با همکاری و مساعدت به یکدیگر تلاش و تشویق کنیم مردم با اعتماد و اطمینانی که به این امر دارند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز مبتنی بر آرا و عملکرد نمایندگان آنها در حوزه‌های مختلف ایفای نقش می‌کند، حضور پررنگ‌تری از سال‌های قبل داشته باشند‌.
به گفته رحمانی‌فضلی؛ «این امر مستلزم آن است که همه کسانی که در خود توان، انگیزه و استعدادی می‌بینند که بتوانند به مردم کشور عزیز ایران اسلامی ما کمک کنند و در تعیین جهت‌گیری‌ها و طی طریق در جهت اهداف آنها مؤثر باشند، از علم و تجربه و توان‌شان در مسیر تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی‌ و قانونگذاری استفاده کنند و تقاضا داریم در زمان ثبت‌نام مراجعه کنند و با توکل بر خدا و نیت خیر و کمک به اسلام و انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم برای ثبت‌نام در انتخابات حاضر شوند.»وزیر کشور  همچنین از احزاب و گروه‌ها تقاضا کرد تا در یک محیط سالم، قانونی و با رقابت‌های اصولی و منطقی بسترساز مشارکت و حضور بیشتر مردم باشند؛ «از نامزدهای محترمی که خود را در جهت مسابقه خیر در انتخابات آماده می‌کنند و وارد این عرصه می‌شوند تقاضا داریم با محوریت قانون و رعایت آن و سلامت انتخابات در این انتخابات حضور یابند.»رحمانی‌فضلی تصریح کرد: تمام تلاش ما در وزارت کشور این است ‌که با بی‌طرفی کامل و با دقت و تامل، درنظر گرفتن همه شرایط و با توجه به تنوع جغرافیایی ایران، در همه مناطق کشور فضای مناسب و مساعد برگزاری انتخابات را ایجاد کنیم. از زمان شروع به‌کار ستاد انتخابات، معاونت سیاسی وزارت کشور که مسئولیت این ستاد را برعهده دارد و همچنین استانداری‌ها، فرمانداری و بخشداری‌ها، آمادگی پاسخگویی به سؤالات، رسیدگی به شکایات و ارائه راهنمایی‌های لازم را دارند. مسئولیت برگزاری انتخابات بر عهده معاونت سیاسی وزارت کشور است و همه ما در خدمت این معاونت هستیم که بتواند با همکاری همه، انتخابات مناسب و خوبی را برگزار کند. یازدهمین دوره انتخابات مجلس و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان دوم اسفند سال‌جاری برگزار خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید