• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 21 آبان 1398
کد مطلب : 87506
+
-

در حاشیه سیاست

   دستگیری تیم تروریستی در نزدیکی دفتر علم‌الهدی
حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی، یکی از چالش‌های هتلداران مشهدی را اجرای برنامه‌های تأمین امنیت دانست و اظهار کرد: چندی پیش در نزدیکی دفتر بنده در یکی از همین هتل‌ها تیم تروریستی خطرناکی را دستگیر کردند. به گزارش فارس، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، افزود: نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا(ع) را برای زائران خارجی باز کرده که حتی بعضی از آنها نیز خرابکار هستند. آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: هر کسی که شناخت الفبایی داشته باشد، می‌داند سرمایه‌گذاری در جریان هتلداری مشهد از نظر جریان اقتصادی توجیه مناسبی ندارد اما عده‌ای برای ایجاد محیط‌های گردشگری با محوریت غیراخلاقی اقدام می‌کنند که با آنها مشکلات فراوانی داریم. وی با اشاره به اینکه بیشتر چالش‌های کشور نشأت گرفته از شهر مشهد است، تصریح کرد: به بنده اطلاع دادند بعد از جریان دستگیری آمدنیوز بیشتر اطلاعات را از همین شهر مشهد به او می‌دادند.

   مبارزه با فساد آغاز شده است؛ هرچند به مذاق برخی‌ها خوش نیاید
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح طی سخنانی در دانشگاه عالی دفاع ملی، شفافیت و مبارزه با سوءاستفاده از قدرت را از اصول حکمرانی در اسلام و حکومت حضرت علی(ع) دانست و گفت: عدالت از اصول اساسی در حکومت امام‌علی(ع) بود. سرلشکر محمدباقری ‌با بیان اینکه در نگاه امیرالمومنین(ع) شاخص‌های حکمرانی اسلامی را می‌توان قانونمداری، پاسخگوبودن، شفافیت، کارایی و اثربخشی، مبارزه با فساد و سوءاستفاده از قدرت برشمرد، گفت: مبارزه با فساد بحمدالله در ایام اخیر، هرچند به مذاق برخی‌ها خوش نیامده باشد، اما در پیش گرفته شده است. وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب روش حکمرانی و آینده انقلاب و نظام اسلامی را ترسیم کرده‌اند که این مسیر تبعیت از ولایت فقیه و استقامت در راه است.

  کاش روحانی از مبارزه با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی تشکر می‌کرد 
پیرو سخنرانی حسن روحانی در جمع مردم یزد سیدمحمدعلی ابطحی در اکانت رسمی توییتر خود نوشت: روحانی در یزد از 3پرونده بزرگ فساد یاد کرد. رئیسی هم بارها گفته است که برای مبارزه با فساد خط قرمز ندارد. با این اعلام علنی، ‌این 3پرونده معیار راستی‌آزمایی و بی‌طرفی قوه قضاییه شده است. تعیین تکلیف علنی آنها یکی از بهترین فرصت‌هاست که مردم باور کنند مبارزه با فساد جدی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: کاش روحانی از مبارزه با فسادهای میلیونی و میلیاردتومانی تشکر می‌کرد و همزمان برخورد با فسادهای میلیارددلاری را مطالبه می‌کرد. جناحی‌شدن مبارزه با فساد، به‌معنای پایان مبارزه با فساد است. تا وقتی هر دستگاه حاکمیتی فقط فساد رقبا را ببیند، نمی‌شود مبارزه با فساد جدی تلقی شود. فاسد را فقط باید فاسد دید و با آن مبارزه کرد.

  لاریجانی بهتر است از قم نامزد نشود
رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره انتشار لیست انتخاباتی قم و حذف نام لاریجانی از این لیست به ایسنا گفت: با توجه به ماجراهایی که در 2سال گذشته در قم رخ داده است، اگر آقای لاریجانی قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشته باشد، مناسب‌تر است از حوزه دیگری نامزد شود. البته فهرست‌هایی که این روزها منتشر می‌شود، رسمیت ندارد و فقط نشان‌دهند برخی تمایلات سیاسی است. سیدمصطفی میرسلیم همچنین درباره احتمال تهدید‌بودن جریان منتسب به احمدی‌نژاد برای اصولگرایان خاطرنشان کرد: هر جریانی که اصولگرا باشد و به محور ائتلاف بپیوندد به پیروزی قاطع کمک خواهد کرد و اگر به رقابت با اصولگرایی دست زند، خود را منزوی می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید