• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 آبان 1398
کد مطلب : 87483
+
-

چگونه مورد‌علاقه دیگران شویم

چگونه مورد‌علاقه دیگران شویم

آیا می‌دانید چگونه می‌توان علاقه و محبت قلبی خود را به والدین، همسر، فرزندان و... ابراز کرد به گونه‌ای که آنها طالب و خواهان آن هستند؟ آیا شگرد‌های جلب‌علاقه دیگران را می‌دانید؟ اگر دوست دارید قادر به جذب محبت دیگران شوید باید کارهایی را انجام دهید که در این مطلب چند راهکار ساده‌اش را برایتان آورده‌ایم.

شگردهایی برای به‌دست آوردن علاقه دیگران
به‌دست آوردن احترام و عزت‌نفس در طول یک روز ایجاد نمی‌شود اما نابود کردن آن با رفتارهای نسنجیده، کمتر از یک ثانیه زمان می‌خواهد، پس عادت‌های اشتباهتان را بشناسید و آنها را اصلاح کنید. رفتار، نوع شخصیت، آراستگی، ظاهر و شیوه برخورد با دیگران همگی در واکنش‌های مثبت یا منفی اطرافیان نسبت به شما مؤثر است و می‌تواند باعث پذیرفته شدن در جمع  یا برعکس پس زدگی از اجتماع شود. کارشناسان معتقدند برای به‌دست آوردن احترام و علاقه دیگران باید هم به‌خود و هم به دیگران احترام بگذارید. با الفاظ بد و نادرست یکدیگر را صدا نکنید و کنایه نزنید. اگر انتقادی از کسی دارید، در شیوه بیان نقد یا مقدارش زیاده‌روی نکنید و حتی‌الامکان سعی کنید انتقاد خود را خارج از جمع‌های عمومی بیان کنید. با این کار، فردی که مورد‌نقد قرار گرفته است، کمترین واکنش منفی را نسبت به شما خواهد داشت. فرد مقابلتان این نکته را درک می‌کند که با این کارتان سعی کرده‌اید اعتبار و آبرویش را حفظ کنید.
علاوه بر این، هنگامی که با شخصی صحبت می‌کنید تلاش کنید همه حواستان را به او بدهید و از نگاه کردن به نقاط دیگر، صحبت با تلفن همراه، بازی کردن یا هر حرکتی که می‌تواند منجر به دلخوری فردی که با شما صحبت می‌کند شود، خودداری کنید. اگر اطلاعات خاصی در مورد موضوعی دارید که ممکن است دیگران به آن نیاز داشته باشند، اطلاعات خود را با افراد به اشتراک بگذارید. با این اقدام به‌عنوان فردی مطلع از امور شناخته شده و در جمع‌های بیشتری از شما استقبال می‌شود.

امانت‌دار و قدرشناس باشید 
امانت‌داری یکی از کارهایی است که به‌شدت در بازخوردهای مثبت و منفی دیگران مؤثر است. اگر به شما امانتی سپرده می‌شود به دقت از آن مراقبت کنید. اگر کلامی به‌صورت راز به شما گفته شده خیانت در امانت نکنید، آن مطلب را به دیگران نگویید تا مورد اطمینان اطرافیانتان قرار بگیرید. کنار امانت‌داری، باید قدردان زحمات دیگران باشید و از آنها تشکر کنید. تنها استفاده از حاصل دسترنج دیگران و ناسپاس بودن به‌شدت می‌تواند باعث افتادن شما از چشم دیگران شود و باعث شود دیگران به شما اعتماد نکنند و در آینده کاری برای شما انجام ندهند.

بدقولی؛ سم مهلک محبوبیت 
همیشه سر قول خودتان بایستید، قرارهای کاری، زمان ورود و خروج از شرکت، حضور به‌موقع در دانشگاه، مهمانی و جلسات را جدی بگیرید. اگر به دلایلی مجبور به تأخیر یا حضور دیرهنگام در مراسمی شدید حتما تأخیرتان را به افرادی که در انتظارتان هستند اعلام کنید. بدقولی در این حالت می‌تواند باعث افت شدید محبوبیت و مقبولیت شما در اجتماع شود.

مشارکت در فعالیت‌های انسان‌دوستانه 
کنجکاو باشید و جست‌وجوگر، سؤال بپرسید و در جمع‌ها مشارکت داشته باشید. به فعالیت‌های گروهی، داوطلبانه و خیریه بپیوندید تا مورد‌توجه دیگران قرار بگیرید و شخصیتی باارزش از خود بین دوستانتان و کسانی که با شما در ارتباطند بسازید. بی‌علاقگی به مشارکت‌های اجتماعی، تنبلی و رخوت سبب می‌شود تا مورداطمینان دیگران قرار نگیرید. شانس و فرصت‌ها را غنیمت بشمارید و نگذارید از دست بروند. به دیگران امکان نشان دادن توانایی‌ها و استعدادها را بدهید تا بیشتر با اقبال روبه‌رو شوید. انحصار‌طلبی و رفتارهای کنترل‌کننده شما را در چشم دیگران خراب می‌کند.

اعتمادبه‌نفس داشته باشید
هنر «نه» گفتن را بیاموزید. به هر خواسته و خواهشی از سوی دیگران توجه نکنید، به‌ویژه اگر با معیارهای شما در تضاد باشد، ضعف اراده و نداشتن اعتماد به نفس آفتی جدی است و می‌تواند باعث آسیب شدید به شخصیت اجتماعی و کاری شما شود.

شجاعت پذیرش اشتباه و عذرخواهی
علاوه بر توانایی برای نه گفتن، عذر‌خواهی کردن بابت اشتباهات انجام شده هم یکی دیگر از مواردی است که باید انجام دهید. غرور و تکبر، نپذیرفتن اشتباهات و متهم کردن دیگران نیز از مواردی است که می‌تواند به‌شدت باعث افتادن شما از چشم دیگران شود. با رعایت نکات بالا می‌توانید شخصیت اجتماعی مطلوبی در محل کار، تحصیل و خانواده خود به‌دست آورید و مورداعتماد و مقبولیت همه قرار بگیرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید