رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد که ۱۴کارخانه واگنسازی مترو و اتوبوس در آستانه تعطیلی هستند. محسن هاشمیرفسنجانی با اشاره به کارخانههای بیکار و کمکار در حوزه ساخت اتوبوس و واگن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «هماکنون ۱۰کارخانه تولید اتوبوس و ۴کارخانه واگنسازی داریم که در عمل بیکار هستند و پرسش این است که چرا مسئولان و مدیران دور هم جمع نمیشوند تا بخشی از بوروکراسی بیندستگاهی را از بین ببرند.» او با تأکید بر اینکه ما امکانات لازم را برای توسعه ناوگان داریم، ادامه داد: «سؤال من این است: درحالیکه ما امکانات لازم را داریم چرا مسئولان دور هم جمع نمیشوند و در مسیر درست، خواستههای مردم را دنبال نمیکنند. زمانی که ما از مردم درخواست شرکت در پویشی را داریم، در مقابل آنها نیز از ما انتظار دارند که مشکلاتشان را برطرف کنیم، حال اگر اقدام مؤثری انجام ندهیم، آنها میفهمند که ما بهعنوان اصلاحطلب چیزی در چنته نداریم.» هاشمی در توضیح اجرای کمپین آرزوها، گفت: «انجام نظرسنجیها میتواند به برگزاری هرگونه پویشی در پایتخت قدرت دهد؛ چراکه به عقیده من نظرسنجیها نتیجه پویش را محکمتر میکنند.» او با بیان اینکه نزدیک به ۸۳درصد مردم پایتخت از مدیریت شهری میخواهند که پس از حل معضل ترافیک، موضوع آسیبهای اجتماعی را نیز ساماندهی کند، عنوان کرد: «مردم در مقیاس محلهها به سرانه خدمات اجتماعی بیشتر حساس هستند.» رئیس شورای شهر تهران با اشاره به توسعه ناوگان حملونقل عمومی یادآور شد: «یکی از درخواستهای مردم از مدیریت شهری، توسعه سیستم حملونقل عمومی است؛ چراکه باید در مدت زمان ۱۰سال ظرفیت کنونی ناوگان حملونقل عمومی را ۳۰درصد افزایش میدادیم اما متأسفانه این موضوع اتفاق نیفتاد؛ لذا این مسئله مطرح میشود که شاید توسعه ناوگان حملونقل عمومی امروز جزو اولویتهای مدیران شهری نیست. عمر متوسط اتوبوسها ۱۱سال است. کمتر از ۶هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که اگر عمر متوسط ۱۱سال را برای آنها لحاظ کنیم، در عمل ما در حوزه توسعه اتوبوسرانی صفر هستیم.»
شنبه 18 آبان 1398
کد مطلب :
87196
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/qxxx3
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved