• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 18 آبان 1398
کد مطلب : 87189
+
-

گردشگران به‌دلیل تحریم و نبود زیرساخت به ایران سفر نمی‌‌کنند

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران اعلام کرد: اخبار نادرست درباره ایران، تحریم‌ها و آماده‌نبودن زیرساخت‌ها، نبود بستر فروش آنلاین محصولات و تورهای گردشگری به‌دلیل مشکلات مراودات بانکی و... ازجمله مشکلاتی است که باعث شده ‌گردشگران خارجی به ایران سفر نکنند.
امیر پویان رفیعی‌شاد با انتقاد از تبلیغ ارزان‌بودن ایران برای گردشگران خارجی به مهر گفت: در صنعت گردشگری هیچ تولیدی نداشته‌ایم که بخواهیم بگوییم به واسطه آن هزینه سفر به ایران کاهش یافته، بلکه تفاوت نرخ ارز موجب ارزانی سفر به ایران شده است.
رفیعی‌شاد در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ایران ارزان‌ترین کشور جهان در گردشگری است و این موضوع می‌تواند بهترین دلیل سفر گردشگران خارجی به کشورمان باشد، گفت: این ارزانی به‌دلیل تفاوت نرخ ارز و ریال است که باعث شده این اتفاق بیفتد. بنابراین خیلی هم جای خوشحالی ندارد که بگوییم نخستین کشور از نظر ارزان‌بودن هستیم، چون این ارزانی برای گردشگران داخلی نمود ندارد و هنوز هم هزینه خورد و خوراک و اقامت و حمل‌ونقل برای گردشگران داخلی گران است. همین حالا اگر ایران را با ترکیه و مالزی مقایسه کنیم هم می‌بینیم محصولات گردشگری در ایران چندان هم ارزان نیست.
رفیعی‌شاد افزود: در کشورهایی که ادعای رشد گردشگری را می‌کنند از فعالان گردشگری‌اش حمایت می‌شود ولی در ایران نه. وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود تفاوت نرخ ارز در ایران همچنان گردشگران زیادی به ایران سفر نمی‌کنند؟ گفت: ورود گردشگران نسبت به سنوات گذشته تغییر کرده و نوع گردشگرانی که به ایران می‌آیند، متفاوت شده است. اگر به مشهد سفر کنید، می‌بینید تعداد گردشگران عربی بسیار زیادشده است. اگر قبلا گردشگر کلاسیک داشتیم، اکنون بیشتر گردشگران مذهبی و سلامت به ایران می‌آیند.
 او افزود: اینکه این گردشگران تغییر چقدر انتفاع بیشتری برای کشور داشته را هنوز نمی‌دانیم و باید این موضوع بررسی شود. صرف ارزان‌بودن هم دلیل سفر گردشگران خارجی به ایران نیست و حتی برخی اوقات ارزان‌بودن یک مقصد، خود ضد‌تبلیغ است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید