• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8686
+
-

اسکار با طعم بسکتبال

الان مثل سابق نیست که اسکار به سیاهان بی‌اعتنا باشد؛ اتفاقا جایزه اسکار به بهشت سیاه‌پوستان و دگرباشان تبدیل شده است؛ دقیقا به شکلی که نودمین اسکار جوایز خود را به بخش‌های مختلف اهدا کرد. مراسم امسال بیشتر روی جنبش‌هایی مثلMeToo  و Time’sUpمتمرکز شده بود؛ جایی که مردم هشتگ‌هایی علیه سوءاستفاده‌های جنسی علیه زنان و حتی مردان را افشا می‌کردند.

کوبی برایانت، اسطوره تاریخ بسکتبال در اسکار امسال جایزه گرفت. اتفاقا خود کوبی هم در سال2003 به‌خاطر اتهام مشابه آزار جنسی تحت‌ تعقیب بود. معمولا آدم‌معروف‌ها یک نویسنده را استخدام می‌کنند تا کتاب خاطرات‌شان را بنویسد اما کوبی برایانت خودش شعری درباره بسکتبال نوشته بود که بر اساس آن فیلمی 6دقیقه‌ای ساخته شد و این فیلم اسکار گرفت.

برایانت که 2‌سال است بسکتبال را کنار گذاشته، می‌خواهد به قصه‌گویی و شعرسرایی ادامه دهد. فیلم کوتاه انیمیشن «بسکتبال عزیز» ساخته گلن کین بر اساس شعری که برایانت سال‌۲۰۱۵ درباره بسکتبال نوشته است، تنظیم شده بود. کوبی برایانت پس از دریافت جایزه اسکار گفت: «باید اعتراف کنم که بردن جایزه اسکار، حس بهتری نسبت به قهرمانی دارد. من به‌عنوان یک بازیکن بسکتبال باید ساکت باشم و دریبل کنم ولی باید بگویم که از دریافت این جایزه خوشحالم.» «ساکت باش و دریبل بزن» جمله‌ای بود که هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به انتقادات برخی ستاره‌های NBA به آنها می‌گفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید