• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8679
+
-

دستیار ساکت


حمیدرضا علی پور

پرسپولیس در داربی86 مغلوب استقلال شد تا در شرایطی که سرخپوشان در آستانه قهرمانی در لیگ قرار گرفته است، کام هوادارنش تلخ شود. سرمربی سرخپوشان در بازی برابر استقلال در شرایطی که کسی انتظارش را نداشت نتوانست ترکیب خوبی را به زمین بفرستد و در ادامه بازی هم با تعویض‌های خود نتوانست نتیجه بازی را برگرداند. پرسپولیس در دو‌فصل گذشته هر‌بار که گل اول را دریافت کرده در بیشتر بازی‌ها نتیجه را واگذار کرده است و از طرفی پرسپولیس در بازی‌هایی مانند الهلال، السد و استقلال نتوانست با تمرکز خوبی بازی کند. همین مسأله باعث شده تا این انتقاد به برانکو وارد شود که شاید اگر دستیار خوبی کنار سرمربی سرخپوشان بود پرسپولیس به راحتیتسلیم نمی‌شد.

 آندره‌ای که به‌خاطر پدر رفت
همزمان با حضور برانکو برای اولین‌بار برای هدایت سرمربیگری پرسپولیس آندره پانادیچ با سابقه بازی در لیگ آلمان به‌عنوان دستیار اول برانکو به ایران آمد. پرسپولیس در سال اول حضور برانکو اگرچه نتوانست به قهرمانی برسد اما فوتبالی فراتر از آسیا به نمایش گذاشت تا جایی که فوتبال پرسپولیس را با بارسلونا هم مقایسه کردند. اما پانادیچ در ادامه راه تصمیم گرفت تا به‌خاطر بیماری پدرش به کشور خود بازگردد و به‌همین دلیل از پرسپولیس جدا شد تا برانکو دستیار خود را از دست بدهد.

  دستیاری که سرمربی بود
بعد از رفتن پانادیچ، برانکو به‌سراغ چوک رفت و در شرایطی که این مربی در کشور خود سرمربی بود تصمیم گرفت به‌عنوان دستیار برانکو راهی ایران شود. پرسپولیس در ادامه توانست با اختلاف قهرمان لیگ شود و بازی‌های بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و در لیگ قهرمانان هم توانست پرسپولیس به نیمه‌نهایی صعود کند؛ فقط در آخرین گام مغلوب الهلال شد تا از رسیدن به فینال باز بماند. اما چوک هم در پرسپولیس دوام نیاورد و بعد از پیشنهاد فدراسیون کرواسی به کشور خود بازگشت.

  علامت سؤالی به نام زلاتکو
بعد از جدایی چوک، برانکو به‌سراغ برادرش زلاتکو ایوانکوویچ رفت و او را به‌عنوان دستیار خود معرفی کرد. برادر برانکو از زمان حضور در ایران شاید به اندازه دو جمله صحبت نکرده باشد. حضور زلاتکو در پرسپولیس مشخص نیست که به چه عنوانی انجام شده است. برادر برانکو نه در تمرینات و نه در جریان بازی اصولا هیچ دخالتی ندارد و اصلا وارد بحث هم نمی‌شود و در جریان تمرین تنها در گوشه‌ای از زمین با بازیکنان بیرون مانده تمرین می‌کند و این در‌حالی‌است که حتی در جریان بازی هم هیچ مشورتی به سرمربی تیم نمی‌دهد. نکته اینجاست که اگر حضور دستیار سرمربی یک تیم بیهوده باشد قطعا مربیانی بزرگتر از برانکو هم بدون دستیار کار می‌کردند و شاید اگر در همین داربی 86 به جای زلاتکو چوک و یا آندره پانادیچ روی نیمکت قرار داشتند می‌توانستند به برانکو کمک کنند و پرسپولیس دچار چنین سردرگمی نمی‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید