• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 9 آبان 1398
کد مطلب : 86579
+
-

جنگ در تبریز، صلح در تهران

در نهمین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، امروز و فردا 8بازی در 7شهر مختلف برگزار می‌شود. صدرنشین لیگ در جم میهمان پارس‌جنوبی است و اگر متوقف شود 5تیم دیگر شانس صدرنشین شدن در پایان بازی‌های این هفته را دارند.
  سایپا - شهرخودرو (پنجشنبه 9آبان- ساعت15:30)
شهرخودرو که بازی هفته گذشته‌اش برگزار نشد چند روزی از هفته را درگیر مشکلات مالی و قهرهای یکی،  دو روزه یحیی گل‌محمدی بوده است. البته از آخرین بازی شهرخودرو فقط 10روز گذشته و آنها امروز در نخستین بازی هفته نهم میهمان سایپا خواهند بود. سایپا بعد از 4باخت متوالی و 4تایی‌شدن به‌دست استقلال، بالاخره هفته گذشته با متوقف کردن صدرنشین در اصفهان یک امتیاز گرفت و احیا شد. باید دید جوان‌های این تیم توان امتیاز گرفتن از شهرخودرو را هم دارند یا نه. شهرخودرو یک بازی کمتر از سایر تیم‌ها دارد که اگر 3امتیاز این بازی را متعلق به آنها بدانیم
 در واقع سایپا با صدرنشین لیگ بازی دارد.
  نساجی - نفت آبادان (پنجشنبه 9آبان- ساعت16:30)
قائمشهری‌ها بعد از یک شروع خوب در لیگ جاری دچار بدشانسی شدند و از 4بازی اخیر فقط 2امتیاز گرفته‌اند. در آن سوی میدان اسکوچیچ با 15امتیاز از 8بازی بهترین شروع برزیلی‌ها را در تاریخ لیگ برتر رقم زده است. نفت آبادان از 4بازی اخیرش 3برد و یک تساوی به‌دست آورده و به‌خصوص با شکست دادن تراکتور در اوج آمادگی روحی و روانی است. نفتی‌ها خاطره خوبی هم از قائمشهر دارند. سال گذشته طی تنها تقابل لیگ‌برتری در تاریخ دو تیم، نفت آبادان 2-1پیروز شد و از معدود تیم‌هایی بود که توانست نساجی را در قائمشهر شکست دهد.
  پرسپولیس - ماشین‌سازی (پنجشنبه 9آبان- ساعت16:30)
بعد از 5گله‌کردن شاهین در بوشهر، کالدرون از هماهنگ شدن تیمش می‌گوید و مدعی است پرسپولیس رؤیایی او بالاخره شکل خودش را پیدا کرده است. اما برد مقابل قعرنشین یک‌امتیازی جدول، فعلا تنها پیروزی راحت سرخپوشان در این فصل است و پرسپولیس برای اثبات خودش به یکی‌، دو پیروزی قاطع دیگر نیاز دارد. ماشین‌سازی شاید حریف خوبی برای گرفتن 3امتیاز بعدی و رسیدن به آمادگی کامل باشد؛ به‌شرط آنکه مثل بازی جام‌حذفی ضدفوتبال را انتخاب نکند. ماشین‌سازی تابه‌حال 4بار در لیگ و یک‌بار در جام‌حذفی با پرسپولیس روبه‌رو شده که حاصل این 5بازی، 4باخت و فقط یک تساوی برای تبریزی‌ها بوده است. این تیم در حالی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که سرخپوشان کمال کامیابی‌نیا و مهدی عبدی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. فرشاد احمدزاده هم که کلا محروم است مگر آنکه خلافش ثابت شود.
  نفت مسجدسلیمان - فولاد (پنجشنبه 9آبان- ساعت17)
فولاد هفته اول در زمین خودش به نفت آبادان باخت و این تنها شکست اهوازی‌ها تا امروز بوده است. نفت مسجدسلیمان هم با 2برد و 6تساوی از شگفتی‌سازان این فصل و یکی از دو تیم شکست‌ناپذیر لیگ محسوب می‌شود. در واقع فولاد و نفت مسجدسلیمان در مجموع فقط یک‌بار باخته‌اند که آن یک باخت هم مقابل یک تیم خوزستانی بوده است. آنها امروز سومین داربی خوزستان را برگزار می‌کنند.
  پارس‌جنوبی - سپاهان (پنجشنبه 9آبان- ساعت18)
این‌هم لابد از خوش‌شانسی قلعه‌نویی است که همه تیم‌ها در بدترین شرایط خود به مصاف با سپاهان می‌رسند. پارس‌جنوبی بعد از شکست مقابل استقلال که دومین شکست این تیم طی 3بازی اخیر بود، تمام هفته گذشته را در کش‌وقوس ماندن یا رفتن از لیگ‌برتر سپری کرده است. باشگاهی که نه پول دارد و نه معلوم است از کجا باید پول بیاورد، در عجیب‌ترین شرایط ممکن به کارش در لیگ‌برتر ادامه می‌دهد. البته
 با وجود اینکه پارس‌جنوبی نتایج خوبی نگرفته اما هنوز در خانه‌اش شکست نخورده و با یک برد و 3تساوی در 4بازی خانگی‌اش امیدوار است از سپاهان هم در جم امتیاز بگیرد.
  گل‌گهر - پیکان (جمعه 10آبان- ساعت15:15)
پیکان با سعید واسعی و شهریار مغانلو خطرناک‌ترین خط آتش لیگ را دارد. این زوج در مجموع 9گل زده‌اند و اگر 3گل فراز امامعلی را هم به آنها اضافه کنیم تعداد گل‌های این 3بازیکن به 12گل می‌رسد که گل‌های زده هیچ تیمی از این عدد فراتر نرفته است. تیم فرکی با این کارنامه در خط حمله و البته با خط دفاعی ضعیفش فردا به زمین گل‌گهر می‌رود تا عیار مجید جلالی را در دومین بازی‌اش روی نیمکت سیرجانی‌ها مشخص کند.
 ذوب‌آهن - شاهین بوشهر (جمعه 10آبان- ساعت18)
در لیگ جاری فقط 3تیم هنوز بدون پیروزی مانده‌اند که 2تا از آنها همین ذوب‌آهن و شاهین هستند. شاهین هفته گذشته سنگین‌ترین شکست خانگی تاریخش را مقابل پرسپولیس متحمل شد و در بدترین وضعیت به فولادشهر رفت. اگر منصوریان بخواهد طلسم نبردن‌های تیمش را بشکند و از خطر اخراج فرار کند، چه حریفی بهتر از شاهین؟
  تراکتور - استقلال (جمعه 10آبان- ساعت18)
و اما حساس‌ترین و بزرگ‌ترین بازی این هفته را دو تیم استقلال و تراکتور در تبریز برگزار می‌کنند. فصل قبل بازی دو تیم در تبریز با تک‌گل زیبای اشکان دژاگه به سود میزبان تمام شد. این بار اما اشکان که برای درمان مصدومیتش به آلمان رفته بود دو، ‌سه روز قبل از بازی به تبریز رسیده و معلوم نیست بتواند به زمین برود. تراکتور هفته گذشته بدون اشکان نخستین باخت فصل را در آبادان متحمل شد و طلسم گل‌نخوردن رشید مظاهری هم بالاخره بعد از 650دقیقه شکست. پرشورها با این شرایط به مصاف تیمی می‌روند که 5بازی اخیرش را در لیگ و حذفی برده و به ادامه این روند بسیار امیدوار است. اما فراموش نکنیم تیم استراماچونی هنوز مقابل حریفان بالای جدول، درخشش چندانی نداشته و 10امتیاز از 12امتیازش را از تیم‌های رده دوازدهم به پایین گرفته است. چهره‌های ویژه این بازی تعدادشان کمی زیاد است؛ وریا غفوری به‌علاوه 70هزار هوادار تراکتور!

این خبر را به اشتراک بگذارید