• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 9 آبان 1398
کد مطلب : 86577
+
-

آن پنالتی چیپ را جبران می‌کنم

آن پنالتی چیپ را جبران می‌کنم

محمد زارعی| فرشید اسماعیلی شانسی که آورد این بود که علی کریمی هم در داربی پنالتی خراب کرد و بعد از او هم مرتضی تبریزی یک پنالتی دیگر برای استقلال هدر داد. حالا می‌شود گفت که پنالتی‌ها در استقلال طلسم شده است. فرشید که این روزها سخت آماده نشان می‌دهد، بعد از خراب‌کردن آن پنالتی چیپ چند باری مصاحبه کرد اما هر بارکه پای مصاحبه به میان کشیده می‌شود، باز هم مجبور است درباره آن حرکت توضیح بدهد. دیروز و در فاصله 48ساعت مانده به بازی جمعه استقلال در تبریز و مقابل تراکتور با او صحبت کردیم.
 5‌برد پیاپی؛ این چه مفهومی برای استقلالی دارد که فصل را بد شروع کرد؟
ما از اهمیت بالای بازی با پارس‌جم به‌خوبی آگاه بودیم. می‌دانستیم خیلی بازی سختی داریم. یک تیم چغر بودند. 2هافبک دفاعی جنگنده داشتند. جلوتر بازیکنان سرعتی و تکنیکی داشتند. خدا را شکر ‌زود توانستیم به آنها گل بزنیم. این گل به نوعی گره بازی را باز کرد. خدا را شکر توانستیم پنجمین برد را هم کسب کنیم.
  طی این چند سالی که در استقلال هستی، حتما باید یادت باشد که همیشه اول فصل امتیازات حساسی را از دست می‌دهید. همین امتیازات قهرمانی را در پایان فصل از استقلال می‌گیرد؟
من همیشه می‌گویم تجربه را تجربه‌کردن خطاست. من خودم 5سال است که اینجا (استقلال) هستم. 4سالش همین مشکل را داشتیم. در فصل نقل‌وانتقالات معمولا تغییرات زیادی داریم. نباید تیم اینقدر تغییر کند. من باید بالاخره بازیکن کناری‌ام را ‌‌بشناسم یا نه؟ امسال هم فکر کنم 8 یا 9بازیکن‌ ما که قراردادشان یکساله است، در پایان فصل آزاد می‌شوند؛ یعنی باز هم اول فصل آینده باید کلی تغییرات داشته باشیم و احتمالا امتیاز از دست بدهیم. از الان باید مدیرها به فکر باشند؛از همین الان. تیم دارد نتیجه می‌گیرد با یک کادرفنی خوب. باید از الان به فکر تمدید قرارداد بازیکنان باشند نه اینکه بگذارند برای آخر فصل تیم‌ها بیایند بازیکنان را ببرند بعدش بگویند ما نتوانستیم حفظشان کنیم. باید از الان به فکر باشند.
  استقلال می‌تواند بعد از چند سال بالاخره طعم صدرنشینی را بچشد؟
ما کاری به جدول نداریم. اختلاف امتیاز را نمی‌شماریم و توجهی به آن نمی‌کنیم. فقط بازی به بازی جلو می‌رویم. ان‌شاءالله ببریم و به صدر نزدیک شویم.
  تو در استقلال روزهای خوبی داشتی اما خاطره تلخ آن پنالتی ازدست‌رفته در داربی از یادها نمی‌رود. می‌خواهی باز هم در این‌باره حرف بزنی؟
صددرصد. قول می‌دهم که جبران می‌کنم. صددرصد آن پنالتی را جبران می‌کنم.
  بدترین اتفاق این 8هفته چه بود؟
بازی با پرسپولیس. من در بازی نبودم ولی بازی را داشتم می‌دیدم. اصلا فکرش را نمی‌کردم بازی را ببازیم ولی یک توپ ساده آمد و گل خوردیم، اما در ادامه راه جبران می‌کنیم و نتیجه می‌گیریم.
  کار با استراماچونی چطور است؟
عالی است؛ همین.
  در مورد بازی فردا مقابل تراکتورسازی چه صحبتی داری؟
تراکتور تیم خیلی خوبی است. خیلی ملی‌پوش دارد، با‌تجربه هستند. یک بازی خیلی سخت در تبریز داریم. امیدوارم سربلند از زمین خارج شویم. بازی 6امتیازی است. تراکتور در جدول بالای ما‌ست. ما نباید به تیم‌های بالایی‌مان امتیاز بدهیم. امیدوارم تراکتور را هم شکست دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید